Izberite jezik:
header_duhovno_sredisce.jpgheader_zgodovina.jpgheader_cerkev.jpgheader_domov_2.jpgheader_druzinski_center.jpgheader_forum.jpgheader_gnidovcev_dom.jpgheader_samostan_lazaristov.jpgheader_vrt.jpg

sv. Jožef - človek vere, ki zna vstopiti v skrivnost

Ni odgovorov
s. Slavica Lesjak
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 7 hours 41 min od tega
Pridružen: 13.01.2011

Jožef je bil človek vere, ki je znal vstopiti v skrivnost

 

Uvodna prošnja za zapornike

»Danes molimo za brate in sestre, ki so po zaporih. Zelo trpijo zaradi negotovosti, kar se bo zgodilo znotraj zaporov in tudi ob misli na svoje družine: kako so, če je kdo bolan, če jim kaj manjka. Danes smo blizu zapornikom, ki v tem trenutku negotovosti in bolečine zelo trpijo.«

 

Jožef je bil pravičen, torej je bil človek vere
»Evangelij (Mt 1,16.18-21.24) nam pove, da je bil Jožef pravičen, torej človek vere, ki je živel vero kot človek, ki je lahko dodan seznamu vseh teh ljudi vere, ki smo se jih spomnili med današnjim bogoslužnim branjem (prim. Pismo Hebrejcem 11); teh ljudi, ki so živeli vero kot temelj tistega, kar se upa, kot zagotovilo tistega, kar se ne vidi, torej kot dokaz tistega, kar se ne vidi.

 

Jožef je človek vere. Zaradi tega je bil pravičen. Ne samo zato, ker je veroval, ampak ker je živel to vero. Pravičen človek. Izbran je bil, da je vzgajal človeka, ki je bil pravi človek in tudi pravi Bog. Potreben bi bil človek-Bog za vzgojo takšnega človeka, a ni ga bilo. Gospod je izbral 'pravičnika', človeka vere. Človeka, ki je bil sposoben biti človek in tudi sposoben govoriti z Bogom, vstopiti v skrivnost Boga. Takšno je bilo torej Jožefovo življenje. Živel je svoj poklic, svoje življenje kot mož in je obenem vstopil v skrivnost. Bil je človek, ki je bil sposoben govoriti s skrivnostjo, pogovarjati se s skrivnostjo Boga. Ni bil sanjač. Vstopal je v skrivnost in sicer z enako naravnostjo, s katero je opravljal svoj poklic, s tisto natančnostjo svojega poklica, saj je bil sposoben prilagoditi lesen vogal do milimetra natančno, vedel je kako to storiti, sposoben je bil znižati, zmanjšati do milimetra natančno les, površino lesa. Res je, bil je natančen. Bil pa je tudi sposoben vstopiti v skrivnost, ki je ni mogel nadzorovati.

Jožefova svetost je v tem, da je svoje življenje, svoj poklic živel s pravičnostjo in profesionalnostjo in je v danem trenutku vstopil v skrivnost. Ko evangelij govori o sanjah Jožefa, nam da razumeti, da on tako vstopa v  skrivnost.

 

Vstopanje v skrivnost – sposobnost češčenja
Danes na ta slovesni praznik sv. Jožefa mislim na Cerkev, na naše vernike, naše škofe, naše duhovnike, na naše posvečene može in žene, na papeža, ali smo sposobni vstopiti v skrivnost? Ali pa potrebujemo za svoje ravnanje predpise, da nas branijo pred tem, česar ne moremo nadzorovati? Ko Cerkev izgubi možnost, da vstopi v skrivnost, izgubi tudi sposobnost češčenja. Častimo lahko le, ko vstopimo v skrivnost Boga.

 

Prosimo Gospoda za milost, da bi Cerkev lahko živela v konkretnosti vsakdanje življenje in tudi v 'konkretnosti' - v narekovajih – skrivnost. Če tega ne bo zmogla, bo polovičarska Cerkev, bo pobožno združenje, ki ga ohranjajo predpisi, a brez čuta za češčenje. Vstopiti v skrivnost pa ne pomeni sanjati. Vstopiti v skrivnost je natančno to: češčenje. Vstopiti v skrivnost je, danes početi to, kar bomo počeli v prihodnosti, ko bomo prispeli v navzočnost Boga: častiti. Naj Gospod podeli Cerkvi to milost.« (Papež Frančišek med sv. mašo v Domu sv. Marte, na slovesni praznik sv. Jožefa, 19.3.2020)

 

Današnja sveta maša za zapornike. Jožef je bil človek vere, ki je znal vstopiti v skrivnost