Izberite jezik:
header_duhovno_sredisce.jpgheader_zgodovina.jpgheader_cerkev.jpgheader_domov_2.jpgheader_druzinski_center.jpgheader_forum.jpgheader_gnidovcev_dom.jpgheader_samostan_lazaristov.jpgheader_vrt.jpg

Resnična in lažna enost

Ni odgovorov
s. Slavica Lesjak
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 21 hours 8 min od tega
Pridružen: 13.01.2011

Resnična in lažna enost

»V današnjem evangeljskem odlomku iz Janezovega evangelija (prim. Jn 17,20-26) nam Jezus govori o resnični enosti, o enosti, ki jo ima On sam z Očetom in h kateri želi pripeljati tudi nas. Gre za enost zveličanja, kar ustvarja Cerkev, za enost, ki gre proti večnosti. Ko mi v življenju, v Cerkvi ali v civilni družbi skupaj delamo za enost, smo na poti, ki nam jo je začrtal Jezus.

 

Lažna enost je brez trdnosti

A obstaja tudi lažna enost, ki jo predstavljajo tožniki apostola Pavla, o čemer beremo v današnjem berilu iz Apostolskih del (prim. Apd 22,30; 23,6-11). Na začetku se pokažejo kot poenotena skupina, da bi ga obtožili. A Pavel je bil bister, imel je človeško modrost in tudi modrost Svetega Duha. Zaluča 'kamen razdora', ko pravi da mu sodijo 'zaradi upanja v vstajenje od mrtvih'. En del te lažne enosti so namreč predstavljali saduceji, ki so trdili, da ni ne vstajenja ne angelov ne duhov, medtem ko so farizeji vse to priznavali. Pavlu torej uspe uničiti to lažno enost, ki je bila brez trdnosti. Zatem namreč izbruhne razprava in zbor, ki je Pavla obtoževal, se razdre.

 

Instrumentalizacija ljudi

Pri drugih preganjanjih, ki jih je doživel sv. Pavel, vidimo, da so ljudje kričali, ne da bi sploh vedeli, kaj govorijo. Drugi jim namreč pravijo, kaj naj vpijejo. Ta instrumentalizacija ljudi je prav tako preziranje ljudi, saj jih spremeni v množico. Je element, ki se pogosto ponavlja, od prvih časov in vse do danes. Pomislimo na cvetno nedeljo, ko so vsi vpili: 'Blagoslovljen, ki prihajaš v Gospodovem imenu.' V petek pa so isti ljudje vpili: 'Križaj ga.' Kaj se je zgodilo? Oprali so jim možgane, spremenili so jim pojme. In tako so ljudstvo preoblikovali v množico, ki uničuje.

 

Na ta način se ustvarja mračnostanje, da bi se nekoga obsodilo, in enost se zatem prekine. Ta metoda, s katero so bili preganjani Jezus, Pavel, Štefan in vsi mučenci, je tudi danes zelo v uporabi. Na primer v civilnem življenju, v političnem življenju, ko kdo hoče povzročiti državni udar. Mediji začnejo slabo govoriti o ljudeh, o voditeljih in tako jih z obrekovanjem umažejo. Nato pride 'pravičnost', obsodba in na koncu državni udar. To preganjanje je bilo očitno tudi, ko so ljudje v areni kričali, da bi videli boj med mučenci in zvermi ali pa med gladiatorji.

 

Lažna enost obrekuje in obsoja

Da bi prišli do obsodbe je obroč v verigi vedno lažna enost. V manjši meri se isto zgodi v naših župnijskih skupnostih. Na primer, ko dva ali trije začnejo nekoga kritizirati. In začnejo o njem slabo govoriti. Ustvarijo lažno enost, da bi ga obsodili; prepričani so vase in ga obsodijo. Obsodijo ga mentalno, v smislu drže. Potem grejo narazen in govorijo proti nekomu drugemu, saj so med seboj ločeni. Zato je obrekovanje tudi morilska drža, saj ubija, izloči ljudi, izloči dober glas ljudi. Obrekovanje so uporabili tudi pri Jezusu, da bi ga diskreditirali. In ko so mu vzeli ugled, so ga izključili.

 

Pomislimo na pomembno poklicanost, h kateri smo bili poklicani: enost z Jezusom, z Očetom. Po tej poti moramo iti, kot moški in ženske, ki se povežejo in ki si vedno prizadevajo iti naprej po tej poti enosti. Ne pa lažne enosti, ki nimajo osnove in ki služijo samo za obsojanje ljudi, gojijo interese, ki niso naši, ampak so interesi vladarja tega sveta, kar je uničenje. Naj nam Gospod podeli milost, da bi vedno hodili po poti enosti.« (Papež Frančišek med sv. mašo v Domu sv. Marte, 17.5.2018)