Izberite jezik:
header_duhovno_sredisce.jpgheader_zgodovina.jpgheader_cerkev.jpgheader_domov_2.jpgheader_druzinski_center.jpgheader_forum.jpgheader_gnidovcev_dom.jpgheader_samostan_lazaristov.jpgheader_vrt.jpg

Pričevanje, godrnjanje, vprašanje

Ni odgovorov
s. Slavica Lesjak
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 8 hours 58 min od tega
Pridružen: 13.01.2011

Pričevanje, godrnjanje, vprašanje

»Tri besede: pričevanje, godrnjanje in vprašanje. Odlomek iz Lukovega evangelija se začne z Jezusovim pričevanjem. Približajo se mu cestninarji in grešniki, da bi ga poslušali. Farizeji in pismouki pa so godrnjali, da sprejema grešnike in z njimi jé (glej Lk 15,1-10).

 

Pričevanje - razbiti navado

Najprej imamo Jezusovo pričevanje, kar je bilo za tisti čas nekaj novega. Približati se grešnikom je iz tebe naredilo nečistega človeka, enako kot dotakniti se gobavca. Zato so se učitelji postave oddaljili. Pričevanje skozi zgodovino ni nikoli bilo nekaj lagodnega, ne za pričevalce, ki velikokrat plačajo z mučeništvom, ne za mogočneže.

Pričevati pomeni razbiti navado, način biti … razbiti na boljše, spremeniti. Zato Cerkev gre dalje, da bi pričevala. Kar privlači, je pričevanje. Niso besede, ki sicer pomagajo. Pričevanje je tisto, kar privlači in Cerkvi daje rast. In Jezus pričuje. To je nekaj novega. Pa vendar ne tako zelo novo, kajti Božje usmiljenje imamo tudi v Stari zavezi. Pismouki niso nikoli razumeli, kaj pomeni 'Usmiljenje hočem in ne žrtev'. O tem so brali, a niso razumeli, kaj je usmiljenje. In Jezus s svojim načinom delovanja razglaša to usmiljenje s pričevanjem.Pričevanje vedno pomeni zlomiti navado in prav tako pomeni tvegati.

 

Godrnjanje - vedno dati negativen komentar

Jezusovo pričevanje sproži godrnjanje. Farizeji, pismouki in učitelji postave so govorili: 'Ta sprejema grešnike in z njimi jé.' Niso rekli: 'Glej, ta človek se zdi dober, ker si prizadeva spreobrniti grešnike.' To je drža, ki hoče vedno dati negativen komentar, da bi se uničila pričevanja. Ta greh godrnjanja je vsakdanjost, bodisi v velikem bodisi v malem. V življenju godrnjamo, ker nam nekaj ni všeč. Namesto da bi se pogovarjali ali poskušali rešiti konfliktno situacijo, raje na skrivaj godrnjamo, vedno po tihem, ker nimamo poguma, da bi povedali na glas.

 

Enako se dogaja tudi v malih skupnostih, v župniji na primer, kjer se veliko godrnja. Ko je neko pričevanje, ki meni ni všeč, ali neka oseba, ki mi ni všeč, takoj začnem z godrnjanjem. Enako je tudi v škofijah. Notranji boji med škofijami. Tudi v politiki. To je slabo. Ko neka vlada ni poštena, hoče umazati nasprotnike z godrnjanjem. Vedno hoče povzročiti obrekovanja, klevete. In vi, ki dobro poznate diktatorske vlade, saj ste jih doživeli, kaj dela diktatorska vlada? Najprej vzame v roke medije z nekim zakonom in tako začne godrnjati, da bi zmanjšala vse tiste, ki za vlado predstavljajo nevarnost. Godrnjanje je naš vsakdanji kruh, na osebni, družinski, župnijski, škofijski, družbeni ravni.

 

Jezusovo vprašanje

Gre za izgovor, da ne bi videli realnosti, da ne bi dovolili, da bi ljudje premišljevali. Jezus to ve, a je dober in namesto da bi jih grajal zaradi godrnjanja, zastavi vprašanje. Uporabi isto metodo, ki jo uporabljajo oni, to je zastavljanje vprašanj. Oni to počnejo, da bi preizkušali Jezusa, z zlobnim namenom, da bi ga vrgli ob tla. Na primer, postavijo vprašanje o dajatvah, ki jih je treba plačevati rimskemu imperiju, ali o odslovitvi lastne žene. Jezus uporabi isto metodo, a zatem vidimo, v čem je razlika. Jezus jim pravi: 'Kdo izmed vas, ki ima sto ovac in izgubi eno izmed njih, ne pusti vseh devetindevetdesetih v puščavi in ne gre za izgubljeno, dokler je ne najde?' Normalno bi bilo, da bi ga razumeli. A raje začnejo računati in pomislijo: 'Imam jih devetindevetdeset, ena se je izgubila, sonce že zahaja, dela se tema … Pustimo to eno, rešimo te, ki so ostale.' To je farizejska logika. To je logika doktorjev postave. Odločijo se nasprotovati Jezusu. Zato ne gredo, da bi govorili z grešniki, ne gredo k cestninarjem, kajti 'Bolje je, da se ne umažemo s temi ljudmi, to je nevarno. Obvarujmo svoje.' Jezus je pameten pri zastavljanju vprašanj. Vstopi v njihovo kazuistiko in jih pusti v položaju, ki je drugačen od pravilnega. 'Kdo med vami?' In nihče ne pravi: 'Ja, res je.' Vsi pravijo: 'Ne, jaz tega ne bi storil.' Zato so tudi nesposobni odpustiti, biti usmiljeni, sprejeti.

 

Veselje evangelija

Še enkrat pomislimo na tri besede: pričevanje, ki je provokativno in ki daje rast Cerkvi; godrnjanje, ki je kakor 'straža' pred mojim srcem, da me pričevanje ne bi ranilo; in Jezusovo vprašanje. A spomnim še na eno besedo: veselje - praznovanje, česar pa ti ljudje ne poznajo. Vsi, ki sledijo poti učiteljev postave, ne poznajo veselja evangelija. Naj nam Gospod pomaga razumeti to logiko evangelija, ki je nasprotna logiki sveta.« (Papež Frančišek med sv. mašo v Domu sv. Marte, 8.11.2018)

 

Jutranja homilija: Pričevanje, godrnjanje, vprašanje