Izberite jezik:
header_duhovno_sredisce.jpgheader_zgodovina.jpgheader_cerkev.jpgheader_domov_2.jpgheader_druzinski_center.jpgheader_forum.jpgheader_gnidovcev_dom.jpgheader_samostan_lazaristov.jpgheader_vrt.jpg

p05 Pojdi in ne greši več

4 odgovori [Zadnja objava]
Peter Žakelj
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 1 hour 21 min od tega
Pridružen: 10.01.2011

Žena zasačena v prešuštvovanju

Jezus pa je krenil proti Oljski gori. Zgodaj zjutraj se je spet napotil v tempelj. Vse ljudstvo je prihajalo k njemu, on pa je sédel in jih učil. Pismouki in farizeji so tedaj pripeljali ženo, ki so jo zalotili pri prešuštvovanju. Postavili so jo v sredo in mu rekli: »Učitelj, tole ženo smo zasačili v prešuštvovanju. Mojzes nam je v postavi ukazal take kamnati. Kaj pa ti praviš?« To so govorili, ker so ga preizkušali, da bi ga mogli tožiti. Jezus se je sklonil in s prstom pisal po tleh. Ko pa so ga kar naprej spraševali, se je vzravnal in jim rekel: »Kdor izmed vas je brez greha, naj prvi vrže kamen vanjo.« Nato se je spet sklonil in pisal po tleh. Ko so to slišali, so drug za drugim odhajali, od najstarejših dalje. In ostal je sam in žena v sredi. Jezus se je vzravnal in ji rekel: »Kje so, žena? Te ni nihče obsodil?« Rekla je: »Nihče, Gospod.« In Jezus ji je dejal: »Tudi jaz te ne obsojam. Pojdi in odslej ne gréši več!« Jn 8,1-11

 

Pojdi in ne greši več

 

Cerkev v postnih nedeljah, ki so za nami, razprostira pred nas zanimiv sklop evangelijev. Poglejmo predvsem zadnje tri. V tretji postni nedelji smo slišali, da se je množica spogledovala in spraševala: Bog ve, kaj so zakrivili tisti, ki jih je Pilat pomoril in oni, na katere je padel stolp v Siloi. V prejšnji, četrti nedelji, smo slišali, da farizejem in pismoukom ni bilo prav, da Jezus je z grešniki, zato jim je povedal priliko o izgubljenem sinu. Danes pa smo slišali, da so mu pismouki in farizeji, zato da bi ga skušali, pripeljali ženo, ki so jo zasačili pri prešuštvovanju.

Kaj je skupno tem evangeljskim odlomkom? Verjetno primerjanje. Jezusovi sodobniki se neprestano primerjajo z drugimi:

-          ali so bili oni bolj krivi kot tisti, ki so tako tragično končali;

o   Jezus pa govori o smokvi, ki mora roditi sad.

-          zgražajo se nad Jezusom, ki je z grešniki in so prepričani, da so boljši od njih;

o   Jezus pa jim v priliki o izgubljenem sinu pokaže, da je izgubljeni sin našel Očeta oz. ga je vsaj iskal, medtem ko je starejši sin nesrečen doma in v domu ne vidi ne dobrega Očeta, ne veselja nad vsem, kar mu je podarjeno.

-          zgražajo se nad prostitutko, a ne zaradi njenega greha, ampak zato, da bi izpadli boljši in hkrati, da bi ujeli Jezusa;

o   Jezus pa se skloni in jih vabi, da se tudi oni sklonijo vase in v sebi priznajo greh.

 

V teh odlomkih vidim povabilo posta. Kot tisti ki se redno zbiramo ob nedeljski božji besedi in oltarni mizi, kar dobro poznamo zapovedi in prepovedi, grehe in kreposti, a je prav v tem nevarnost, da se primerjamo z drugimi. Jezus nas v tem postnem času vabi, da pogled popolnoma preusmerimo. Vedno, kadar nas zanaša, da bi se primerjali z drugimi in z njimi opravičevali oz. zgražali, se moramo ustaviti ob sebi in se najprej, če gremo po vrsti ob nedeljskih evangelijih, vprašati:

-          ali smo obroditi sad?

Pogledati, kaj ima drugi od mene, ker sem kristjan. V teh dneh papeževe izvolitve smo videli, kako si pravzaprav ves svet želi drugačne Cerkve. Cerkve, ki bo preprosta, iskrena, sočutna. Ali jo lahko najdejo v meni in tebi? Obrodimo ta sad!

-          ali se zavedamo lepote doma, v katerem prebivamo in svobode odnosa med nami in Očetom?

Ali na našem obrazu ljudje lahko prepoznajo veselje, ki ga daje zavest, kako zelo smo ljubljeni od Očeta? Ali se v vseh pravilih, ki jih kot kristjani poznamo, začutimo svobodne. Ali se zanje odločamo, ker nam predstavljajo življenje, ali pa je to le ena muka več in pravimo s starejšim sinom: Ničesar mi ne daš, pa ti ves čas služim. Ali rinemo v svobodo kot mlajši sin, da bi okusili svobodo sveta okrog nas?

-          ali začutimo čudovito moč odpuščanja, ki nam ga Bog podarja?

Ne zgraža se nad prostitutko. Skloni se k njej, želi ji biti blizu, da bi je ne bilo strah. Hoče ji dati vedeti, da je ne obsoja in jo vabi, da se grehu odpove.

 

Dragi bratje in sestre! V teh dneh bomo pristopali k zakramentu sprave. Skušajmo iti globlje. Farizeji in pismouki so poznali grehe in se jih izogibali, a ostali so pri primerjanju z drugimi, pri zgražanju in obsojanju. Niso se ustavili ob tem, kako dober je Oče in zato niso našli miru in veselja. Jezus nas v treh zadnjih evangelijih vabi prav k temu: k miru in veselju.

 

Naj bo zakrament sprave povabilo:

-          da obrodimo sad preprostosti, iskrenosti in sočutja,

-          da zaživimo veselje in svobodo ljubljenih sinov in hčera,

-          da začutimo lepoto božjega odpuščanja in se ga zato še bolj oklenemo.

Naj bo post res povabilo k veselju, k novemu odnosu z Bogom in ljudmi.

milena
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 26 weeks 12 hours od tega
Pridružen: 13.01.2011

Pozdravljeni,

nagovorila me je drža farizejev, ki Jezusa obsojajo, ker se druži z grešniki. Zapovrh pa mu še pripeljejo grešno ženo. Bi rekla, da so pretirano razkrivali greh.

Danes, ko nimamo več občutka za greh, ko je vse prav, ko smo do vsega tolerantni, sočutni, pa smo v hudi pasti, da se greh med nami udomači. Da ga kar sprejmemo za normalnega.

Tak občutek imam po današnjem dnevu, ko v domači župniji z ambona vabim pri vseh mašah (pri treh sem že, četrta me še čaka) k sodelovanju z našim društvom pri skrbi za Neš Preljube. 

Res, da so že v Jezusovem času vzpodbujali k skrbi za reveže v materialnem smislu, ker niso imeli sredstev za preživljanje. Verjetno so se rodili v takih razmerah, javnega šolanja, zdravstva in drugih javnih ugodnosti ni bilo, da bi se mogli osamosvojiti.

Danes sta revščina in brezdomstvo močno povezano z grehom odvisnosti od alkohola, drog, pa še kaj grešnega bi se našlo. Župljani kljub splošni tolerantnosti do greha in strpnosti do drugačnosti ne želijo imeti opravka z reveži, brezdomci, Našimi Preljubimi, ker da so potem sami problemi.

Zelo radi pa vidijo pomoč preko Karitasa, kjer daš 3 l mleka,1 kg moke,... malo praška za prat, tu in tam plačaš kakšno položnico, pa mirno spiš, ker si naredil vse, kar si lahko za reveže. Pa tudi problemov ne vidiš, ker so dobili malo hrane in malo si jim zmanjšal njihovo veliko skrb - neplačane položnice. Brezdomec pa, ki položnic sploh nima, za hrano mu pa ni kaj dosti, ker je vsega sit, je pa hud problem in z njim se pač ne gre ukvarjati.

Se mi dozdeva, da smo slabši od farizejev, ki so vedeli, da je revežem treba pomagat.

Danes se pomaga le revežem ene kategorije - one najhitreje hvaležne že za nekaj kil hrane in pač evrov plačanih položnic. Naši Preljubi niso med njimi, žal.

 

 

milena
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 26 weeks 12 hours od tega
Pridružen: 13.01.2011

Pozdravljeni,

upam, da vsaj kdo prebira te vrstice, če že noče podeliti svojega premišljevanja z nami!:)

 

Ves teden sem premišljevala evangelijske in Petrove Besede in nagovorilo me je:

 

Jezus je ovabil grešno ženo v pogovor s preprostim vprašanjem. Tudi druge je omenjal ženi, torej - NIKOGAR, NITI GREŠNIKOV, NITI PRETIRANO BOŽJIH ZAPOVEDI IZPOLNJUJOČIH FARIZEJEV ni izpustil iz svoje komunikacije. Vse je povezal.

 

Pa se mi zastavlja vprašanje: kako neki bi povezal naše družine in skupnosti, znotraj in navzven?

Mogoče preko Dnevnega centra za brezdomce, kamor so povabljeni vsi. In tudi pridejo mnogi.

Kaj menite?

 

s. Slavica Lesjak
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 55 min 27 sec od tega
Pridružen: 13.01.2011

»Pismouki in farizeji so tedaj pripeljali ženo, ki so jo zalotili pri prešuštvovanju. Postavili so jo v sredo in mu rekli: »Učitelj, tole ženo smo zasačili v prešuštvovanju. Mojzes nam je v postavi ukazal take kamnati. Kaj pa ti praviš?« … »Kdor izmed vas je brez greha, naj prvi vrže kamen vanjo.«

 

Zgražajo se nad prostitutko, … da bi izpadli boljši …; Jezus pa se skloni in jih vabi, da se tudi oni sklonijo vase in v sebi priznajo greh.

 

Kako nekaj skrivnostno privlačnega je v tem stikanju za grehi drugih in kako hitro se ujamemo v to hudičevo zanko. Gotovo je najmočnejši motiv za tako početje prav ta, da bi sami izpadli boljši. Kako klavrno početje! Jezus nam v evangeliju daje močno lekcijo! Hvala pa tudi tebi, Peter, za močno pridigo! Ob tem sem se spomnila še misli bl. Antona Martina Slomška: »Kdor hoče svoj greh skriti, mora na druge na ves glas vpiti.«

Peter Žakelj
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 1 hour 21 min od tega
Pridružen: 10.01.2011

Milena, pozdravljena!

Mi je žal, da se nihče ne opogumi in ne odzove na tvoje izzive. Naj ti na tvoje vprašanje o tem ali sploh kdo prebira te vrstice odgovorim z dvema sporočiloma, ki sta prišli na moj osebni naslov prav v zadnjih dveh tednih. Eno je bil zelo ostra kritika na mojo pridigo, ko sem se že dolgo nazaj dotaknil naših cerkvenih avtoritet. Gospa pravi, da bi me razgalila pred vsemi, pa je usmiljena, zato raje piše samo meni. Ampak naj si zapomnim: Le čevlje sodi naj kopitar.

Druga gospa se vsem ustvarjalcem foruma zahvaljuje za drugačen, duhovno bogat forum ipd. Hvaležna je, da je lahko deležna foruma, kljub temu, da ničesar ne prispeva.

Mislim, da moramo sprejeti to, da si večina ne upa, mnogi ne najdejo časa, komu se pa verjetno tudi ne da, da bi napisal. Obisk na spletni strani raste, tako tudi na forumu, ki je na spletni strani najbolj obiskan. Seveda ni bistveno število, mogoče le za pogum. Novembra lani smo presegli mejo 300 obiskov na dan in sicer 360 in do danes obisk ni upadel. V marcu je povprečno že 442 obiskov na dan.

Vse bralce vabim, da se oglašate. Razumem stisko s časom in tudi občutek, da ne veš, kaj bi napisal. Pogum!