Izberite jezik:
header_duhovno_sredisce.jpgheader_zgodovina.jpgheader_cerkev.jpgheader_domov_2.jpgheader_druzinski_center.jpgheader_forum.jpgheader_gnidovcev_dom.jpgheader_samostan_lazaristov.jpgheader_vrt.jpg

Ostanimo majhni pred veličino Boga

Ni odgovorov
s. Slavica Lesjak
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 5 hours 14 min od tega
Pridružen: 13.01.2011

»Varujmo svojo majhnost, da bi bili v dialogu z veličino Gospoda. Odnos, ki ga ima Gospod z nami, je odnos osebe z osebo. On je Gospod, ljudstvo pa ima ime. Ne gre za dialog med mogočnikom in množico, ampak za oseben dialog. V ljudstvu ima vsakdo svoje mesto. Gospod nikoli ne govori ljudem na splošno, množici, nikoli. Vedno govori osebno, z imeni. Izbere osebno. To nam pokaže pripoved o stvarjenju. Gospod sam s svojimi rokami kot obrtnik naredi človeka in mu da ime: 'Ti se imenuješ Adam.' Tako se začne ta odnos med Bogom in osebo. Bog je velik, mi pa smo majhni. Bog, kadar mora izbrati osebe, tudi svoje ljudstvo, vedno izbere majhne.

 

Bog je svoje ljudstvo izbral, ker je bilo 'najmanjše', ker je imelo manj moči od ostalih ljudstev. Zato je dialog Boga prav dialog med Bogom in človeško majhnostjo. Tudi Marija je rekla: 'Ozrl se je na nizkost svoje dekle.' In tudi v današnjem prvem berilu lahko jasno vidimo to Božjo držo. Prerok Samuel stoji pred največjim izmed Jesejevih sinov in meni, da je ta 'Njegov maziljenec'. Toda Gospod mu pravi, naj ne gleda na njegovo zunanjost in ne na njegovo postavo. Gospod ga je odklonil, saj ne šteje to, kar vidi človek. Človek vidi zunanjost, Gospod pa vidi srce. In Gospod izbere v skladu s svojimi merili. Izbere slabotne in blage, da bi zbegal mogočnike na zemlji. Tako je Gospod izbral Davida, najmanjšega, za katerega je njegov oče dejal, da ga ni doma, ampak pase drobnico. A vendar je bil prav David izvoljen. Vse nas je Gospod izvolil s krstom. Vsi smo izvoljeni. Izbral nas je kot posameznike. Dal nam je ime in nas gleda.

 

David je postal kralj. Nato je naredil napako. Morda jih je naredil več, toda Sveto pismo nam govori o dveh napakah, ki pa sta bili zelo težki. Zatem se je David ponižal. Vrnil se je k svoji majhnosti in dejal: 'Grešnik sem.' Nato je prosil za odpuščanje in se pokesal. Ko je storil še drugi greh, pa je David Gospodu dejal: 'Kaznuj mene, ne ljudstva. Ljudstvo nima krivde, jaz sem kriv.' David je tako s kesanjem, molitvijo in jokom varoval svojo majhnost.

 

Krščanska zvestoba, naša zvestoba, je preprosto varovanje naše majhnosti, da bi lahko bila v dialogu z Gospodom. Varovati našo majhnost! Zato so ponižnost, blagost, krotkost tako zelo pomembne za življenje kristjana, ker Gospod rad vidi varovanje majhnosti. Vedno bo obstajal dialog med našo majhnostjo in veličino Gospoda. Naj nam Gospod podari milost, da bi varovali svojo majhnost pred Njim!« (Papež Frančišek med sv. mašo v Domu sv. Marte, 21.1.2014)

 

 

 

Papež pri jutranji homiliji: Varujmo svojo majhnost 

 

 

 

»Ne smemo dopuščati, da vsak dan na tisoče oseb umre zaradi lakote, kljub temu, da so na razpolago ogromne količine hrane, ki se jih pogosto enostavno zavrže… Ne smejo nas pustiti ravnodušnih številni begunci, ki iščejo boljše pogoje za minimalno dostojno življenje in ki ne samo, da ne najdejo gostoljubja, ampak gredo med nečloveškim potovanjem pogosto smrti naproti. Zavedam se, da so to močne besede, celo dramatične, vendar z namenom, da poudarijo in tudi izzovejo Forum za spremembe. To, kar je potrebno, je prenovljena ter resnična odgovornost, ki se razteza na vse, da bi bolj učinkovito služili skupnemu dobremu ter omogočili, da bi bile dobrine tega sveta bolj dostopne vsem…

 

Prosim vas, storite tako, da bo bogastvo v službi človeštvu in ne, da mu bo vladalo. Vse to v luči resnično človeške etike, ki jo bodo razširjale poštene ter celostne osebe, prevzete z velikimi ideali pravičnosti, velikodušnosti ter v skrbi za resničen razvoj človeške družine«. (Papež Frančišek v sporočilu poslanem na svetovni ekonomski forum, ki do 25. januarja poteka v Davosu v Švici; Vatikan, 21.1.2014)

 

 

 

Sporočilo papeža Frančiška za Forum v Davosu: etični pristop k ekonomiji za zagotovitev skupnega dobrega in človekovega dostojanstva