Izberite jezik:
header_duhovno_sredisce.jpgheader_zgodovina.jpgheader_cerkev.jpgheader_domov_2.jpgheader_druzinski_center.jpgheader_forum.jpgheader_gnidovcev_dom.jpgheader_samostan_lazaristov.jpgheader_vrt.jpg

Odpuščanje grehov

1 odgovor [Zadnja objava]
s. Slavica Lesjak
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 4 hours 33 min od tega
Pridružen: 13.01.2011

Sveti Duh – protagonist odpuščanja grehov
»Protagonist odpuščanja grehov je Sveti Duh. Ko se je Jezus po vstajenju prvič prikazal učencem, je dihnil vanje in jim rekel: 'Prejmite Svetega Duha! Katerim grehe odpustite, so jim odpuščeni; katerim jih zadržite, so jim zadržani' (Jn 20, 22-23). Jezus, ki ima že spremenjeno telo, je že novi človek, ki daje velikonočne darove, sadove svoje smrti in vstajenja: mir, veselje, odpuščanje grehov, poslanstvo, predvsem pa dar Svetega Duha, ki je izvir vseh ostalih darov. Jezusov dih kaže na posredovanje novega življenja, prenovljenega z odpuščanjem. A preden Jezus naredi gesto diha in podari Duha, pokaže svoje rane na dlaneh in strani: te rane predstavljajo ceno našega zveličanja. Sveti Duh nam prinaša odpuščanje Boga, ki gre preko Jezusovih ran. Te rane je Jezus hotel ohraniti tudi v nebesih, kjer jih kaže Očetu. Po moči teh ran so naši grehi odpuščeni. Tako je Jezus dal svoje življenje za naš mir in veselje, za milost v naši duši in odpuščanje naših grehov.

 

Cerkev – varuhinja oblasti ključev
Varuhinja oblasti ključev je Cerkev, kajti Jezus je apostolom dal moč odpuščanja grehov. Bog odpušča vsakemu človeku po svojem usmiljenju, a hotel je, da tisti, ki pripadajo Kristusu in Cerkvi, prejmejo odpuščanje po služabnikih skupnosti. Preko apostolske službe me doseže usmiljenje Boga, moji grehi so odpuščeni in podarjeno mi je veselje. Na ta način nas Jezus kliče, da živimo spravo tudi na cerkveni, skupnostni ravni. Cerkev, ki je sveta in obenem potrebna pokore, vse življenje spremlja našo pot spreobrnjenja. Cerkev ni gospodarica oblasti ključev, ampak je služabnica v službi usmiljenja in se razveseli vsakokrat, ko lahko podari ta božji dar.

 

Mnogi morda ne razumejo te cerkvene razsežnosti odpuščanja, kajti vedno bolj dominirata individualizem in subjektivizem, kar čutimo tudi mi kristjani. Res je, da Bog odpušča vsakemu skesanemu grešniku osebno, a kristjan je vezan na Kristusa, Kristus pa je združen s Cerkvijo. To moramo ceniti. Da mi je Bog odpustil, je dar in prav tako skrb, zaščita in varnost.

 

Duhovnik – orodje za odpuščanje grehov
Orodje odpuščanja grehov je duhovnik. Božje odpuščanje, ki ga prejmemo v Cerkvi, nam je posredovano preko službe našega brata, duhovnika. Tudi on, tako kot mi, potrebuje usmiljenje in postane orodje usmiljenja. Tudi duhovniki in škofje se morajo spovedati. Sam grem k spovedi vsakih štirinajst dni, kajti tudi papež je grešnik. Res je, da Bog vedno posluša, vendar pa nam v zakramentu sprave pošlje brata, da prinese odpuščanje - zagotovilo odpuščanja v imenu Cerkve.

 

Služba, ki jo duhovnik nudi kot Božji služabnik, ki odpušča grehe, je zelo delikatna. Zahteva, da je njegovo srce srce miru, da ne ravna grdo z verniki, ampak je blag, dobrohoten in usmiljen, da zna v srcih sejati upanje ter se predvsem zaveda, da brat ali sestra, ki je pristopil k zakramentu sprave, želi odpuščanje, da bi ga Jezus ozdravil. Za duhovnika, ki nima tega razpoloženja duha, je bolje, da ne opravlja te službe. Vsi verniki imamo pravico v duhovnikih najti služabnike Božjega odpuščanja.

 

Ali se kot člani Cerkve zavedamo lepote tega daru, ki nam ga nudi Bog? Čutimo veselje ob tej skrbi, tej materinski pozornosti, ki nam jo namenja Cerkev? Jo znamo ceniti s preprostostjo? Ne pozabimo, da se Bog nikoli ne utrudi odpuščati nam, ampak nas po službi duhovnika ponovno objame z objemom, ki nas obnavlja in nam omogoča, da ponovno vstanemo in se podamo na novo pot. To je namreč naše življenje: nenehno na novo vstajati in se podati na pot.« (Papež Frančišek med splošno avdienco na Trgu sv. Petra, 20.11.2013)

 

 

 

Papeževa kateheza danes posvečena odpuščanju grehov v moči oblasti ključev

 

 

 

 

Poplave na Sardiniji. Papež Frančišek vabi, da ne bi popustili pred obupanostjo 

s. Slavica Lesjak
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 4 hours 33 min od tega
Pridružen: 13.01.2011

"Malo se govori o čaščenju." (Papež Frančišek)

 

 

»Papež Frančišek se je odločil, da se bo danes umaknil v klavzurni samostan in se posvetil molitvi. Vera živi predvsem iz čaščenja. Srečanje s Kristusom namreč zahteva, da vernikov odgovor privre iz kontemplacije njegovega obličja. Pred skrivnostjo, v katero verujemo, je molitev prva in najbolj realna drža, ki jo moramo prevzeti.«

 

 

Morda se lahko danes vsaj za kakšno minuto v samoti svoje sobe, kapele ali cerkve pridružimo svetemu očetu v molitveni pripravi na sklep cerkvenega leta in Leta vere.

 

 

 

http://radio.ognjisce.si/sl/148/svet/12219/