Izberite jezik:
header_duhovno_sredisce.jpgheader_zgodovina.jpgheader_cerkev.jpgheader_domov_2.jpgheader_druzinski_center.jpgheader_forum.jpgheader_gnidovcev_dom.jpgheader_samostan_lazaristov.jpgheader_vrt.jpg

Najtežji post je post dobrote

Ni odgovorov
s. Slavica Lesjak
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 3 hours 9 min od tega
Pridružen: 13.01.2011

»Se sramujem mesa svojega brata, sestre? Življenje vere je tesno povezano z življenjem dejavne ljubezni do ubogih. Brez slednjega je tisto, kar se izpoveduje, samo hinavščina.

 

Krščanstvo ni pravilo brez duše, priročnik formalnih predpisov za ljudi, ki kažejo lep obraz hinavščine, da bi prikrili prazno srce brez ljubezni. Krščanstvo je 'meso' Kristusa, ki se brez sramovanja skloni k trpečemu. V današnjem evangeljskem odlomku pismouki grajajo učence, da ne spoštujejo posta, kot to delajo oni in farizeji. A dejstvo je, da so ti spoštovanje zapovedi spremenili v zgolj formalnost. Versko življenje so spremenili v etiko in pri tem pozabili na korenine, ki so zgodovina odrešenja, izvoljenosti, zaveze.

 

Od Gospoda prejeti ljubezen Očeta, od Gospoda prejeti identiteto ljudstva in to nato spremeniti v etiko ter zavrniti tisti dar ljubezni? Ti hinavski ljudje so 'dobri' ljudje, delajo vse tisto, kar je potrebno delati. Zdijo se dobri! So etiki, toda etiki brez dobrote, kajti izgubili so občutek pripadnosti nekemu ljudstvu. Gospod daje zveličanje znotraj ljudstva, v pripadnosti ljudstvu. Vendar pa je že prerok Izaija jasno prikazal, kaj je pravi post glede na Božji pogled. O tem smo slišali v današnjem prvem berilu: 'odpeti krivične spone, odpustiti na svobodo zatirane, dajati lačnemu svoj kruh, pripeljati uboge brezdomce v hišo, obleči nagega, ki ga vidiš'.

 

To je post, ki ga želi Gospod! Post, ki skrbi za življenje brata, ki se ne sramuje – kot pravi Izaija sam – bratovega mesa. Naša popolnost, naša svetost gre naprej z našim ljudstvom, v katerega smo izvoljeni in vključeni. Naš največji dokaz svetosti je prav v mesu brata in v mesu Jezusa Kristusa. Dokaz svetosti danes, naše, tukaj na oltarju, ni hinavski post. Pač pa je - ne sramovati se mesa Kristusa, ki danes prihaja sem! To je skrivnost Kristusovega telesa in krvi. Iti in deliti kruh z lačnim, negovati bolne, ostarele, tiste, ki nam ne morejo v zameno dati ničesar: to pomeni ne sramovati se mesa! In to pomeni da je najtežji post prav 'post dobrote'.

 

To je post, ki ga je bil zmožen usmiljeni Samarijan, ki se je sklonil nad ranjenega moža. In ne post duhovnika, ki je tega istega nesrečnika pogledal, a šel naravnost naprej, morda iz strahu, da bi se okužil.

 

 

Se sramujem mesa svojega brata, svoje sestre?

Ko dajem miloščino, ali pustim, da kovanec pade, ne da bi se dotaknil roke? In če se je slučajno dotaknem, kaj naredim?

Ko dajem miloščino, pogledam v oči svojega brata, svoje sestre?

Kadar vem, da je nekdo bolan, ga grem obiskat? Ga pozdravim z nežnostjo?

Ali znam pobožati bolne, ostarele, otroke ali sem izgubil občutek za ljubkovanje?

Ti hinavci niso znali pobožati! Na to so pozabili … Ne se sramovati mesa naših bratov, to je naše meso! Kakor mi delamo s tem bratom, s to sestro, tako bomo sojeni(Papež Frančišek med sv. mašo v Domu sv. Marte, 7.3.2014)

 

 

 

Papež med jutranjo mašo: Post pomeni skrbeti za življenje brata

 

 

 

 

»Če se kristjani ne menijo za klic k edinosti, ki jim ga je namenil Gospod, so v nevarnosti, da se ne menijo za samega Gospoda in odrešenje, ki ga je podaril preko svojega telesa, Cerkve. 'V nikomer drugem ni odrešenja; zakaj pod nebom ljudem ni dano nobeno drugo ime, po katerem naj bi se mi rešili'.« (Papež Frančišek delegacije Ekumenskega sveta cerkva, v Vatikanu, 7.3.2014)
 

 

 

 

Papež Frančišek sprejel delegacijo Ekumenskega sveta cerkva: Molitev je temeljna