Izberite jezik:
header_duhovno_sredisce.jpgheader_zgodovina.jpgheader_cerkev.jpgheader_domov_2.jpgheader_druzinski_center.jpgheader_forum.jpgheader_gnidovcev_dom.jpgheader_samostan_lazaristov.jpgheader_vrt.jpg

Nage oblačiti

V tem tednu razmišljajmo ob četrtem delu usmiljenja NAGE OBLAČITI:

Prilika o izgubljenem sinu
(Lk 15, 11-32)

In rekel je: »Neki človek je imel dva sina. Mlajši med njima je rekel očetu: ›Oče, daj mi delež premoženja, ki mi pripada!‹ In razdelil jima je imetje. Čez nekaj dni je mlajši sin spravil vse stvari skupaj in odpotoval v daljno deželo. Tam je z razuzdanim življenjem pognal svoje premoženje. Ko je vse zapravil, je v tisti deželi nastala huda lakota in začel je trpeti pomanjkanje. Šel je in se pridružil nekemu meščanu tiste dežele, ki ga je poslal na svoje posestvo past svinje. Želel se je nasititi z rožiči, ki so jih jedle svinje, pa mu jih nihče ni dal. Šel je vase in dejal: ›Koliko najemnikov mojega očeta ima kruha v obilju, jaz pa tukaj umiram od lakote. Vstal bom in šel k očetu in mu rekel: Oče, grešil sem zoper nebo in pred teboj. Nisem več vreden, da bi se imenoval tvoj sin. Vzemi me za enega od svojih najemnikov.‹ In vstal je ter šel k očetu. Ko je bil še daleč, ga je oče zagledal in se ga usmilil; pritekel je, ga objel in poljubil. Sin mu je rekel: ›Oče, grešil sem zoper nebo in pred teboj. Nisem več vreden, da bi se imenoval tvoj sin.‹

Oče pa je naročil svojim služabnikom: ›Brž prinesite najboljše oblačilo in ga oblecite! Dajte mu prstan na roko in sandale na noge! Pripeljite pitano tele in ga zakoljite ter jejmo in se veselimo! Ta moj sin je bil namreč mrtev in je oživel; bil je izgubljen in je najden.‹ In začeli so se veseliti.

Njegov starejši sin pa je bil na polju. Ko se je domov grede približal hiši, je zaslišal godbo in ples. Poklical je enega izmed služabnikov in ga vprašal: ›Kaj je to?‹ Ta mu je rekel: ›Tvoj brat je prišel in oče je zaklal pitano tele, ker je dobil zdravega nazaj.‹ Razjezil se je in ni hotel vstopiti. Njegov oče je prišel ven in ga pregovarjal. On pa je očetu odgovoril: ›Glej, toliko let ti služim in nikoli nisem prestopil tvojega ukaza, pa mi nisi še nikoli dal kozliča, da bi se poveselil s svojimi prijatelji. Ko pa je prišel ta tvoj sin, ki je z vlačugami uničil tvoje premoženje, si mu zaklal pitano tele.‹ On pa je rekel: ›Otrok, ti si vedno pri meni in vse, kar je moje, je tvoje. Poveseliti in vzradostiti pa se je bilo treba, ker je bil ta, tvoj brat, mrtev in je oživel, ker je bil izgubljen in je najden.‹«

Drugi odlomki, ko Jezus govori o obleki, oblačenju, nagoti:
Mt 9,18-22, Mt 17,1-2, Mt 22,1-13, Mt 27,27-31, Mt 28,1-4, Lk 5,33-39, Lk 6,27-36, Lk 8,26-39, Jn 20,11-18

Obleka je bila od nekdaj simbol dostojanstva, človeške vrednosti, moči. V priliki o izgubljenem sinu Oče s tem, ko ga obleče v svatovsko oblačilo, sinu vrne dostojanstvo, ki ga je izgubil. Jezusa na križevem potu vojaki slečejo (Mt 27,27-31), ampak Jezus je močan v tem, ko sprejema nemoč, zato dostojanstvo v polnosti ohrani. Ko se krvotočna žena dotakne njegove obleke (Mt 9,18-22), se dotakne njegove notranje moči. Jezus se je pustil dotakniti obleke, razen po vstajenju, ko reče Mariji Magdaleni, naj se ga ne dotika, ker še ni šel k Očetu (Jn 20,11-18). To verjetno govori o tem, da od Očeta še ni prejel polnosti dostojanstva, moči, ki očitno pride kasneje. 

Nage oblačiti torej pomeni, vračati človeku dostojanstvo in moč. Z obleko še vedno kažemo svetu, kdo smo, čeprav se je danes ta vsebina izgubila. Nage oblačiti pomeni, da bomo z obleko, ki jo damo tistemu, ki je nima, poskrbeli tudi za njegovo dostojanstvo – da obleka ne bo samo cunja, ki jo bo potem vrgel v smeti, ampak bo to res njegova obleka, ki bo izražala njega samega, njegovo dostojanstvo.

Ponedeljek: Kakšen je moj odnos do mojega telesa? Se preziram, poveličujem svoje telo ali ga sprejemam in skrbim zanj, ker je dar od Boga?

Torek: Kakšen je moj odnos do teles drugih? Vidim v telesu drugega objekt moje zadovoljitve ali v njem vidim celotnega človeka v vsej njegovi vrednosti?

Sreda: Kakšen je moj odnos do oblačenja? Je vseeno, kaj oblečem? Skušam z obleko in ličili prikriti svojo ranjenost ali z njo izražam sebe in svojo pravo vrednost?

Četrtek: Jezus je kljub razvrednotenju in ponižanju ohranil dostojanstvo in moč s tem, ko je sprejel nemoč in ohranil ljubezen. Zmorem ob ponižanju videti ranjenost drugega ali hočem ohraniti svojo moč s silo in maščevanjem?

Petek: Kdaj sam ponižujem drugega, kdaj pa nekoga zaščitim pred poniževanjem drugih?

Sobota: Oče izgubljenemu sinu vrne dostojanstvo, ki ga je z grehom izgubil. Zmorem sprejeti padec bližnjega in njegovo opravičilo ali mu vedno znova očitam in ga razgaljam?

Nedelja: Zmorem verjeti, da smo vsi Božji otroci in zato vsi enaki v dostojanstvu ali se imam za boljšega / slabšega od drugih?