Izberite jezik:
header_duhovno_sredisce.jpgheader_zgodovina.jpgheader_cerkev.jpgheader_domov_2.jpgheader_druzinski_center.jpgheader_forum.jpgheader_gnidovcev_dom.jpgheader_samostan_lazaristov.jpgheader_vrt.jpg

n29 Kelih, krst in služenje

1 odgovor [Zadnja objava]
Peter Žakelj
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 17 hours 45 min od tega
Pridružen: 10.01.2011

Jakobova in Janezova prošnja

Zebedejeva sinova Jakob in Janez sta stopila k njemu in mu rekla: »Učitelj, želiva, da nama storiš, kar te bova prosila.« Rekel jima je: »Kaj hočeta, da vama storim?« Rekla sta mu: »Daj nama, da bova sedela v tvoji slavi, eden na tvoji desnici in eden na tvoji levici.« Jezus jima je dejal: »Ne vesta, kaj prosita. Ali moreta piti kelih, ki ga jaz pijem, ali biti krščena s krstom, s katerim sem jaz krščen?« Rekla sta mu: »Moreva.« In Jezus jima je dejal: »Kelih, ki ga jaz pijem, bosta pila, in s krstom, s katerim sem jaz krščen, bosta krščena; dati, kdo bo sedèl na moji desnici ali levici, pa ni moja stvar, ampak bo dano tistim, ki jim je to pripravljeno.« Ko je drugih deset to slišalo, so se začeli jeziti na Jakoba in Janeza. Jezus jih je poklical k sebi in jim rekel: »Veste, da tisti, ki veljajo za vladarje, gospodujejo nad narodi in da jim njihovi velikaši vladajo. Med vami pa naj ne bo tako, ampak kdor hoče postati velik med vami, naj bo vaš strežnik, in kdor hoče biti prvi med vami, naj bo vsem služabnik. Saj tudi Sin človekov ni prišel, da bi mu stregli, ampak da bi stregel in dal svoje življenje v odkupnino za mnoge.« Mr 10,35-45

 



Kelih, krst in služenje

 

Ob evangeliju, ki smo ga slišali, si lahko predstavljamo, kako Jezusa v njegovem najboljšem času oblegajo učenci in si želijo biti z njim. Med njimi sta tudi Zebedejeva sinovo. Na Jezusovem mestu bi se najbrž večina razveselila te želje. Podobno kot ob volitvah ali pri zavzemanju za eno ali drugo stvar, si vsak želi navdušenih sodelavcev, ki bi želeli biti z nami. In kako Jezus to sprejme? Brez olepševanja ponudi tistemu, ki hoče iti za njim, troje: piti kelih, ki ga mora piti on in biti krščen s krstom, s kakršnim je bil že krščen. Poleg tega, pa naj ne tekmujejo, ampak služijo. Najprej na kratko poglejmo, kakšna je ta ponudba. Kdaj in kako je Jezus pil kelih, bil krščen ter kdaj in kako je služil? Jezus o kelihu spregovori v smrtni grozi, ko prosi Očeta, da ga reši tega trpljenja, če je mogoče. A ker je Očetova volja takšna, ga sprejme in gre na križ. Pri krstu se pridruži vrsti grešnikov in se da krstiti Janezu Krstniku ter s tem pokaže vso ponižnost – Bog v vrsti z grešniki. Kako naj služijo, pa jim je simbolično pokazal pri zadnji večerji, ko jim je umil noge.

Jezus ve, da bodo mnogi odhajali, ker je jasen in zahteven, vendar ne popusti. Zadnji dve nedelji smo slišali v evangelijih različne poskuse, kako bi eden ali drugi rad obšel to čudno ponudbo: trpljenje, ponižanje, služenje. Farizeji sprašujejo Jezusa, ali je dovoljeno možu ženo odsloviti. Jezus pravi, če se ne potrudite biti kakor otroci, ne morete biti deležni božjega kraljestva – ponižnost. Prejšnjo nedeljo smo slišali bogatega mladeniča, ki se je približal Jezusu in bi rad dosegel večno življenje. Jezus mu pove, da ne bo šlo, če ni pripravljen prodati, kar ima, dati ubogim in hoditi za njim. – služenje. V obeh primerih pa si lahko predstavljamo, da zahteva vse to napor odpovedi – sprejemanje bolečine in trpljenja. Vedno ponuja troje: trpljenje, ponižnost in služenje.

Zakaj? Ker preprosto ni mogoče živeti scela, polno, rasti v odnosih, če nam je takoj vsaka stvar naporna. Pomislimo na naše družine in skupnosti. Ali je mogoče vsem ugoditi? Ali je mogoče iti mimo odpovedi in biti skupaj? Tako kot mož in žena ne moreta vztrajati skupaj, če vsak dan ne vzameta nase križa prizadevanje, napora, da bi drugega razume, si vzela čas za pogovor ipd. Križ je biti odgovoren za drugega in ne zbežati, ko postane naporno.

Ponižanje – če hočeta kot mož in žena biti skupaj, ne gre brez ponižnosti. Včasih je potrebno priznati, napake, drugič izraziti želje, kaj si želita, tretjič sprejeti občutek ponižanja, ki se zgodi tudi če bližnji tega noče.

Služenje – kako naj bo neka skupnost skupaj, če vsak čaka, da mu bo postreženo. Ne! Skupnost je mogoča le, če vsak razmišlja, kako bo postregel, kako lahko drugemu pomaga.

Tri besede torej: kelih, krst in služenje oz. križ, ponižnost in služenje. To je drugačnost, ki jo Jezus od nas pričakuje. Biti kristjan, pomeni:

-          ljubiti križ – ne se bati trpljenja,

-          sprejemati ponižanje – živeti v ponižnost,

-          vztrajati v služenju.

Danes, ko je misijonska nedelja, je prav, da se vprašamo, ali naše ožje ali širše skupnosti in nas same zaznamujejo te tri besede: križ, ponižnost, služenje. Tako kot v Jezusovem času, tudi nas odnaša v farizejstvo, ker bi imeli vse pravice in ne bi potrpeli, ker ne bi služili. Kakor bogati mladenič, bi imeli vse zase, hkrati pa bi pričakovali, da bodo drugi z nami. Ne bojmo se treh, dokaj težkih besed. Če hočemo svetu prinesti veselo novico o ljubezni, življenju, odpuščanju, brez teh besed ne bo šlo! Bodimo torej misijonarji, vesli oznanjevalci križa, ponižnosti in služenja.

s. Slavica Lesjak
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 8 hours 57 min od tega
Pridružen: 13.01.2011

»…preprosto ni mogoče živeti scela, polno, rasti v odnosih, če nam je takoj vsaka stvar naporna. Pomislimo na naše družine in skupnosti. Ali je mogoče vsem ugoditi? Ali je mogoče iti mimo odpovedi in biti skupaj?... Ali naše ožje ali širše skupnosti in nas same zaznamujejo te tri besede: križ, ponižnost, služenje. Tako kot v Jezusovem času, tudi nas odnaša v farizejstvo, ker bi imeli vse pravice in ne bi potrpeli, ker ne bi služili. Kakor bogati mladenič, bi imeli vse zase, hkrati pa bi pričakovali, da bodo drugi z nami.«

Velikokrat prav takšno stanje naših skupnosti predstavlja križ, ki ga je treba nositi - v ponižnosti in s služenjem. Brez tega preprosto ni mogoče biti skupaj niti fizično, kaj šele, da bi bili eno tako, kot si to Jezus želi za naše skupnosti.

Da bi nam res Bog dal to milost, da bi bili veseli oznanjevalci križa, ponižnosti in služenja!