Izberite jezik:
header_duhovno_sredisce.jpgheader_zgodovina.jpgheader_cerkev.jpgheader_domov_2.jpgheader_druzinski_center.jpgheader_forum.jpgheader_gnidovcev_dom.jpgheader_samostan_lazaristov.jpgheader_vrt.jpg

n17 Zaklad, trgovec in mreža

3 odgovori [Zadnja objava]
Peter Žakelj
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 10 hours 10 min od tega
Pridružen: 10.01.2011

Tri prilike


Tisti čas je rekel Jezus množicam: »Nebeško kraljestvo je podobno zakladu, skritemu na njivi, ki ga je nekdo našel in spet skril. Od veselja nad njim je šel in prodal vse, kar je imel, in kupil tisto njivo.

Nebeško kraljestvo je tudi podobno trgovcu, ki išče lepe bisere. Ko najde en sam dragocen biser, gre in proda vse, kar ima, in ga kupi.

Nadalje je nebeško kraljestvo podobno mreži, ki jo vržejo v morje in zajame ribe vseh vrst. Ko se napolni, jo potegnejo na obrežje, sedejo in odberejo dobre v posodo, slabe pa poméčejo proč. Tako bo ob koncu sveta: prišli bodo angeli in ločili hudobne od pravičnih. Pahnili jih bodo v ognjeno peč. Tam bo jok in škripanje z zobmi. Ste doumeli vse to?«

Rekli so mu: »Smo.«
Tedaj jim je dejal: »Zato je vsak pismouk, ki je postal učenec nebeškega kraljestva, podoben hišnemu gospodarju, ki prinaša iz svojega zaklada novo in staro.« (Mt 13,44-52)

 

 

Nebeško kraljestvo – zaklad, trgovec, mreža

Tri prilike o nebeškem kraljestvu so si med seboj zelo različne. Na prvi pogled sta prvi dve skoraj enaki, a če pogledamo pozorneje, vidimo, da ni čisto tako. Jezus najprej primerja nebeško kraljestvo zakladu na njivi, ki je skrit, pa ga nekdo najde. Ko ga najde, proda vse in kupi njivo, da lahko postane lastnik tega zaklada. Druga prispodoba je prvi na videz podobna, vendar v ospredju ni biser, ampak trgovec. Nebeško kraljestvo je podobno trgovcu, ki išče lepe bisere, ko biser najde, proda vse in ga kupi. Če je pri prvi prispodobi nebeško kraljestvo pasivni zaklad, je v drugi aktivni iskalec. Obe priliki pa nas najbrž navdajata z nekakšnim mladostnim elanom, mrzlico zlatokopov ali vročičnim hrepenenjem zaljubljenega, lepoto in skrivnostjo, ki se ji je težko upirati. Gre za mladostne sanje, hrepenenje po najdražjem, po nečem, kar bo izpolnilo naše življenje.

Tretja zgodba pa ne govori ne o zakladu in ne o trgovcu, ki išče bisere, ampak o ribiški mreži. Lahko si jo predstavljamo, kako drugačna je od zaklada in biserov po katerih hrepeni trgovec. Pred nami je podoba mreže, gore drobnih vrvic, razjedenih plutastih kosov in koščkov umazane morske trave. Tam ni nobenega blišča, le poznavalec ve, da je skrbno zložena in zakrpana mreža, ki se bo ob skrbni uporabi prav razvila in bo dala ribiču obilen lov. Tej gmoti, ki jo vržejo v morje, Jezus primerja nebeško kraljestvo. Povrhu vsega se v to mrežo ne ujame sto triinpetdeset čudovitih rib, kot pri čudežnem ulovu, ampak množica rib dobrih in slabih, drobnih in velikih, bodičastih in mehkih, strupenih in čisto nedolžnih.

Zdi se, da Jezus govori o  našem življenju, o nebeškem kraljestvu, ki se v različnih obdobjih pred nami vedno drugače razkriva. Na prvi pogled so pojmi nepovezani, najbrž pa v sebi nosijo zelo jasno misel. Poglejmo, o kakšnih obdobjih govori. Najprej je obdobje zaljubljenosti. Mladost išče zaklade in upa, da se nekje skriva zaklad, za katerega je vredno prodati vse. Res ga najde. Nebeško kraljestvo je tisto, ki prepriča mladostno dušo. Ljubezen, mir, pravičnost, Bog, neskončno. Zaklad, za katerega je vredno zastaviti vse.

Potem pride drugo obdobje ali pa drugačno stanje človeka, ko lahko rečemo, da Bog išče človeka. Čas, ko Bog želi povedati človeku, da je dragocen. V različnih odnosih in dejavnostih Bog hodi okrog kot skrben trgovec, da bi pokazal razliko med biserom in ponaredkom. Tako je verjetno srečal vsakega od nas in nam povedal, da smo mu dragoceni. Spoznali smo, da je za vsakega posebej dal življenje. Vsakdo je njegovo vse. Nebeško kraljestvo je tako Jezus sam, ki zbira nas, drobne bisere, verjame v nas in daje za nas svoje življenje.

Potem pa pride obdobje ali stanje človeka, ki ni podobno ljubezenski vzhičenosti, niti navdušeni odprtosti za lepo in dobro. Podobno je nagubani mreži, naveličani vsakodnevnega namakanja v hladni slani vodi, siti trganja in prerekanja z 'nepovabljenimi' gosti. To je tretja realnost nebeškega kraljestvo. Kraljestvo, ki po božjo volji vse do zadnjega trenutka nič in nikogar ne izloči. Neskončna potrpežljivost, ki pa smo je deležni vsi, tako tisti, ki so se z navdušenjem pustili ujeti kot tisti, ki se prerivajo in grizejo, ker hočejo prostost, brezmejno svobodo, življenje brez Boga. Nebeško kraljestvo niti ni ribič, ki prebira, ki se zavzema za dobre. Je preprosto mreža, ki na videz malomarno zadržuje vse v svojem nerodnem objemu. Pusti, da dobro trpi ob slabem, da ljuljka raste čez pšenico, da močni prezira šibkega in strupeno zbada nedolžnega.

Kaj so učenci razumeli, ne vem. Mislim si, da ne dosti, saj so se, kakor mi, upirali trpljenju. Jezus sklene pripoved: »Zato je vsak pismouk, ki je postal učenec nebeškega kraljestva, podoben hišnemu gospodarju, ki prinaša iz svojega zaklada novo in staro.« Zdi se, da govori o modrosti, ki bo potrebna v trpljenju, ki bo prišlo nadnje. Živeti nebeško kraljestvo bo v nekem trenutku nevzdržno. Zato se bodo učenci razbežali, Peter bo še pozneje razmišljal, da bi iz Rima pobegnil itd. Spomin na zaljubljenost in sanje je najbrž tisto staro, na kar učenci ne smejo pozabiti. Novo bo namreč v umazani mreži med strupenimi vrstniki včasih nevzdržno.

Prosimo Gospoda, naj nam pomaga ohranjati spomin na tisto staro hrepenenje po zakladu, veselje nad 'najdenostjo', da bomo lahko sprejeli nesmiselnost nekoristnega prerivanja v pretesni mreži.

s. Slavica Lesjak
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 1 hour 52 min od tega
Pridružen: 13.01.2011

Kako dobra razlaga treh prispodob nebeškega kraljestva! Hvala zanjo, Peter! Tile poudarki v pridigi mi še posebej ostajajo:

 

Prva prispodoba: pasivni zaklad – začetna zaljubljenost.

Druga: aktivni iskalec, trgovec - mladostne sanje, hrepenenje po najdražjem, po nečem, kar bo izpolnilo naše življenje.
Tretja: ribiška mreža - nobenega blišča, le poznavalec ve, da je skrbno zložena in zakrpana mreža, ki se bo ob skrbni uporabi prav razvila in bo dala ribiču obilen lov. 

 

Najprej je obdobje zaljubljenosti. Nebeško kraljestvo je tisto, ki prepriča mladostno dušo. Ljubezen, mir, pravičnost, Bog, neskončno. Zaklad, za katerega je vredno zastaviti vse.

Potem pride drugo obdobje, ko Bog išče človeka. Vsakdo je njegovo vse. Nebeško kraljestvo je Jezus sam, ki zbira nas, drobne bisere, verjame v nas in daje za nas svoje življenje.

Potem pride obdobje, ki ni podobno ljubezenski vzhičenosti, niti navdušeni odprtosti za lepo in dobro. Podobno je nagubani mreži, naveličani vsakodnevnega namakanja v hladni slani vodi, siti trganja in prerekanja z 'nepovabljenimi' gosti. Kraljestvo, ki po božjo volji vse do zadnjega trenutka nič in nikogar ne izloči. Pusti, da dobro trpi ob slabem, da ljuljka raste čez pšenico, da močni prezira šibkega in strupeno zbada nedolžnega.

Naj mi Bog da milost ohranjati spomin na zaljubljenost in sanje, da mi v mreži, kakršna koli že je, ne bi nikoli postalo nevzdržno!

 

Miha_Kopač
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 1 week 3 days od tega
Pridružen: 19.10.2019

Nebeško kraljestvo je podobno zakladu, skritemu na njivi, ki ga je nekdo našel in spet skril. Od veselja nad njim je šel in prodal vse, kar je imel, in kupil tisto njivo.
Jaz se najdem v mladostnih prvih dveh primerjavah.
Najbolj me zavrti okrog tega, ker si hočem ta zaklad narediti kar sam, ker kar ne verjamem, da ga je Bog že skril.
Premalo se zavedam, da sem le orodje v Njegovih rokah. In da je moja sreča v temu kar mi je dal in ne v temu, kar si bom nagrabil sam.


marta
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 11 weeks 4 days od tega
Pridružen: 25.02.2011

Če pogledam svoje življenje, odkar se ga zavedam, najdem v njem v vsakem obdobju, lahko v vsakem dnevu, preplet vseh treh prispodob iz prilik. Le če vsak dan iščem zaklad in se dam najti, lahko odkrivam smisel trpljenja.