Scegli la lingua:
header_duhovno_sredisce.jpgheader_zgodovina.jpgheader_cerkev.jpgheader_domov_2.jpgheader_druzinski_center.jpgheader_forum.jpgheader_gnidovcev_dom.jpgheader_samostan_lazaristov.jpgheader_vrt.jpg

Templji Svetega Duha smo

Nessuna risposta
s. Slavica Lesjak
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 2 hours 37 min ago
Iscritto: 13.01.2011

»Tempelj je sveti kraj, kjer to, kar je najpomembnejše, ni obredje, ampak je čaščenje Gospoda. Človek je, v kolikor je tempelj Svetega Duha, poklican v sebi poslušati Boga, ga prositi odpuščanja in mu slediti.

 

Tempelj je hiša iz kamna, kjer narod neguje svojo dušo pred Bogom. A sveti tempelj je tudi telo posameznika, v katerem Bog govori in srce posluša. Ti dve razsežnosti v kristjanovem življenju tečeta vzporedno. V odlomku iz Knjige Makabejcev Juda ponovno posveti tempelj, uničen v vojnah. Tempelj je oporna točka skupnosti, Božjega ljudstva, kamor se zateka iz več razlogov, med katerimi pa je eden nad vsemi. Tempelj je kraj, kamor gre skupnost molit, slavit Gospoda, se zahvaljevat, predvsem pa častit: v templju se časti Gospoda. To velja tudi za bogoslužne obrede, kjer je najpomembnejše čaščenje. Vsa skupnost namreč gleda oltar, kjer se obhaja žrtev, in časti. A mi kristjani smo morda nekoliko izgubili ta smisel za čaščenje in mislimo, kako hodimo v tempelj, da se družimo z brati, kar je dobro in lepo, vendar pa je središče tam, kjer je Bog. Mi častimo Boga. So naši templji kraji čaščenje, spodbujajo čaščenje? Naše slovesnosti spodbujajo čaščenje?

 

Jezus v današnjem evangeljskem odlomku izžene trgovce, ki so iz templja naredili kraj trgovanja in ne čaščenja. A obstaja še nek drugi tempelj in druga svetost, ki jo je treba upoštevati v življenju vere. Sveti Pavel pravi, da smo mi templji Svetega Duha. Jaz sem tempelj. Sveti Duha je v meni. Pavel prav tako pravi: 'Ne žalostite Gospodovega Duha, ki je v vas'. Tudi tukaj gre za neko vrsto čaščenja: je srce, ki v sebi išče Gospodovega Duha, in ve, da je Bog v njem, da je Sveti Duh v njem. Posluša ga in mu sledi.

 

Hoja za Bogom seveda predpostavlja stalno očiščevanje, kajti grešniki smo. Očistiti se z molitvijo, kesanjem, zakramentom sprave, evharistijo. Tako v teh dveh templjih, v materialnem templju, ki je kraj čaščenja, in duhovnem templju v meni, kjer prebiva Sveti Duha, mora naša drža biti pobožnost, ki časti in posluša, moli in prosi odpuščanja, ki slavi Gospoda. In ko se govori o veselju templja, se govori o tem: vsa skupnost v čaščenju, molitvi, zahvaljevanju, slavljenju. Jaz v molitvi z Gospodom, ki je v meni, kajti jaz sem tempelj. Jaz v poslušanju, jaz v razpoložljivosti. 

 

 

Naj nam Gospod podeli ta pravi občutek templja, da bi hodili skozi svoje življenje v čaščenju in poslušanju Božje besede.« (Papež Frančišek med sv. mašo v Domu sv. Marte, 22.11.2013)

 

 

 

Sveti oče med jutranjo mašo: Tempelj je sveti kraj, kjer je najpomembnejše češčenje Gospoda

 

 

 

»'Manj neenakosti, več različnosti' je naslov, ki poudarja množico bogastva oseb, kot izraz osebnih talentov in se hkrati distancira od standardizacije, ki jih krči ter hkrati paradoksalno povečuje neenakosti…

 

 

Želim vam, da bi zmogli nadeti kontinuiteti novost. S tem tudi posnemamo Gospoda, ki nam s presenečenji ter novostmi omogoča iti naprej. Jaz vas spremljam s svojim blagoslovom, vi pa se ne utrudite moliti zame, ker molitev zares potrebujem. Hvala.« (Papež Frančišek v video sporočilu udeležencem festivala družbenega nauka Cerkve v Veroni, 22.11.2013)

 

 

Papež Frančišek v videosporočilu udeležencem festivala v Veroni: Življenje po družbenem nauku Cerkve poraja upanje.