Izberite jezik:
header_duhovno_sredisce.jpgheader_zgodovina.jpgheader_cerkev.jpgheader_domov_2.jpgheader_druzinski_center.jpgheader_forum.jpgheader_gnidovcev_dom.jpgheader_samostan_lazaristov.jpgheader_vrt.jpg

Apostolska spodbuda 'Veselite in radujte se'

Ni odgovorov
s. Slavica Lesjak
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 1 day 21 min od tega
Pridružen: 13.01.2011

Apostolska spodbuda svetega očeta Frančiška

Veselite in radujte se

O poklicanosti k svetosti v sedanjem svetu (skrajšana verzija)

 

Uvod

1. »Veselite in radujte se« (Mt 5,12), pravi Jezus tistim, ki so zaradi njega preganjani ali ponižani. Gospod zahteva vse in to kar podarja, je resnično življenje, sreča, za katero smo bili ustvarjeni. Hoče, da smo sveti in ne čaka, da bi se zadovoljili z nekim povprečnim, zvodenelim, neosnovanim bivanjem. Dejansko je vse od prvih strani Svetega pisma na različne načine navzoča poklicanost k svetosti. Tako jo je Gospod predlagal Abrahamu: »Hodi pred menoj in bodi popoln« (1Mz 17,1).

 

2. Tukaj nikar ne pričakujte razprave o svetosti, s številnimi definicijami in razločki, ki bi morda lahko obogatili to tako pomembno temo, ali analize, ki bi jih lahko napravili o sredstvih posvečevanja. Moj ponižen namen je, da bi ponovno odmeval klic k svetosti in iskanje načina, kako jo udejanjiti v sedanjem kontekstu, z vsem njegovim tveganjem, z vsemi izzivi in priložnostmi.

 

Prvo poglavje: Poklicanost k svetosti

Svetniki, ki nas opogumljajo ter nas spremljajo

 

4. Svetniki, ki so prišli do navzočnosti pred Bogom, ohranjajo z nami vezi ljubezni in občestva.

 

Svetniki sosednjih vrat

6. Ne mislimo samo na tiste, ki so že beatificirani ali kanonizirani. Bog je namreč hotel vstopiti v ljudsko dinamiko, v dinamiko nekega ljudstva.

 

7. Všeč mi je gledati svetost v ljudstvu našega potrpežljivega Boga, to njegovo vztrajnost, da moremo dan za dnem napredovati. Svetost sosednjih vrat je srednji razred svetosti.

 Gospod kliče

 

11. Ne sme nam vzeti pogum zrenje zgledov svetosti, ki se zdijo nedosegljivi.

Tudi zate

 

14. Si posvečen ali posvečena oseba? Bodi svet tako, da z veseljem živiš svojo podaritev. Si poročen? Bodi svet tako, da ljubiš in se posvetiš svojemu možu ali svoji ženi, kakor je to storil Kristus s Cerkvijo. Si delavec? Bodi svet tako, da s poštenostjo in usposobljenostjo opravljaš svoje delo za dobro bratov in sester. Si starš ali babica ali dedek? Bodi svet tako, da potrpežljivo učiš otroke hoditi za Jezusom. Imaš oblast? Bodi svet tako, da se bojuješ za skupno dobro ter se odpoveduješ svojim osebnim interesom.

 

15. V Cerkvi, ki je sveta, a jo sestavljajo grešniki, boš našel vse to, kar potrebuješ za rast v svetosti.

 

Tvoje poslanstvo v Kristusu

19. Vsak svetnik je eno poslanstvo, je Očetov načrt, o katerem razmišljati in udejanjiti en vidik evangelija v točno določenem trenutku zgodovine.

 

24. »Svetost ni nič drugega, kot v polnosti živeta dejavna ljubezen« (Benedikt XVI.)

 

Dejavnost, ki posvečuje

26. Ni zdravo imeti rad tišino in se izogibati srečanja z drugim, želeti si počitek in zavračati dejavnost, poveličevati molitev in poniževati služenje.

 

Bolj živi, bolj človeški

32. Ne boj se svetosti. Ne bo ti odvzela moč, življenje in veselje. Povsem nasprotno, saj boš postal to, kar si je Oče zamislil, ko te je ustvaril.

 

34. Ne boj se ciljati više. Ne boj se pustiti se voditi Svetemu Duhu. »Ni nekaj bolj žalostnega, kot je to, da nismo svetniki« (León Bloy).

 

Drugo poglavje: Dva prefinjena sovražnika svetosti

 

Dejanski gnosticizem

Razum brez Boga in brez mesa

38. Dejansko gre za ošabno površinskost, s številnimi premiki po površju razuma, ki pa se ne zgane in je ne gane globina misli.

 

39. To se lahko zgodi v Cerkvi tedaj, ko se hoče skrčiti Jezusov nauk na hladno in trdo logiko, ki skuša vse obvladovati.

 

Nauk brez skrivnosti

42. Tudi v primeru, ko je bilo življenje nekoga ena sama polomija, ko ga vidimo uničenega zaradi grehov in odvisnosti, je bil Bog navzoč v njegovem življenju.

 

Meje razuma

45. Sv. Janez Pavel II. je opozoril tiste, ki imajo v Cerkvi možnost boljše formacije, pred skušnjavo, da bi »si razvili neke vrste občutje superiornosti do drugih vernikov.«

 

Dejanski pelagijanizem

Volja brez ponižnosti

 

49. Ko se nekateri obračajo na slabotne in jim govorijo, da je z Božjo milostjo vse mogoče, dejansko običajno prenašajo idejo, da se s človeško voljo zmore vse. Bog te namreč vabi, da storiš to, kar lahko in »prosiš za to, kar ne moreš« (sv. Avguštin).

 

Pogosto pozabljen nauk Cerkve

52. Cerkev je večkrat poudarila, da nismo opravičeni po svojih delih ali po svojih prizadevanjih, temveč po Gospodovi milosti in njegovi pobudi.

 

Novi pelagijanci

58. Pogosto se proti vzgibom Svetega Duha življenje Cerkve spremeni v muzejski artikel ali nekaj, kar je dosegljivo le redkim. Morda pa je to prefinjena oblika pelagijanizma.

 

Povzetek postave

60. »Saj je celotna postava izpolnjena v eni zapovedi, namreč: Ljubi svojega bližnjega kakor samega sebe« (Gal 5,14).

Tretje poglavje: V učiteljevi luči
63. »Kako priti do tega, da smo dobri kristjani?« Odgovor je preprost. Potrebno je storiti to in sicer vsak na svoj način, kar pravi Jezus v govoru o blagrih.

Proti toku
»Blagor ubogim v duhu, kajti njihovo je nebeško kraljestvo.«
69. To duhovno uboštvo je zelo povezana s tisto »sveto indiferentnostjo«, ki jo je predlagal sv. Ignacij Loyolski, s katero dosežemo tisto lepo notranjo svobodo.

70. Biti ubogi v srcu. To je svetost.

Blagor krotkim, kajti deželo bodo podedovali.
72. »Popolna dejavna ljubezen je v prenašanju napak drugih in ne osupniti nad njihovimi slabostmi« (Sv. Terezija iz Lisieuxa).

74. Odzvati se s ponižno krotkostjo. To je svetost.

Blagor žalostnim, kajti potolaženi bodo.
75. Svet predlaga ravno nasprotno. Porabi se namreč toliko energij, da se uide situacijam, v katerih je navzoče trpljenje.

76. Znati jokati z drugimi. To je svetost.

Blagor lačnim in žejnim pravičnosti, kajti nasičeni bodo.
79. Beseda »pravičnost« je lahko sopomenka za zvestobo Božji volji z vsem svojim življenjem. Vendar pa, če bi ji dali preširok pomen, bi pozabili, da se ta izraža predvsem v pravičnosti do nezaščitenih.

Iskati pravičnost z lakoto in žejo po njej. To je svetost.

Blagor usmiljenim, kajti usmiljenje bodo dosegli.
80. Katekizem nas spominja, da je potrebno to pravilo udejanjiti »v vsakem primeru«, na poseben način pa tedaj, ko se »včasih kdo sooča s takimi težkimi situacijami, zaradi katerih postane moralna sodba negotova.

82. Gledati in delovati z usmiljenjem. To je svetost

Blagor čistim v srcu, kajti Boga bodo gledali.
85. Iz namenov srca izhajajo najgloblje želje in odločitve, zaradi katerih se resnično premaknemo.

86. Ohraniti srce čisto vsega tistega, kar umaže ljubezen. To je svetost.

Blagor tistim, ki delajo za mir, kajti imenovani bodo Božji sinovi.
89. Ni lahko graditi tak evangeljski mir, ki ne izključuje nikogar, ampak vključuje tudi tiste, ki so malo čudaški, težki in komplicirani.

Sejati mir okoli nas. To je svetost.

Blagor tistim, ki so zaradi pravičnosti preganjani, kajti njihovo je nebeško kraljestvo.
94. Preganjanja niso resničnost preteklosti, saj jih tudi danes pretrpimo, bodisi na krut način, kot sodobni mučenci, bodisi na prefinjen način preko obrekovanj in zlaganosti.

Sprejeti vsak dan evangeljsko pot, četudi nam prinese težave. To je svetost.

Poglavitno pravilo obnašanja
95. »Kajti lačen sem bil in ste mi dali jesti, žejen sem bil in ste mi dali piti, tujec sem bil in ste me sprejeli, nag in ste me oblekli, bolan sem bil in ste me obiskali, v ječi sem bil in ste prišli k meni« (Mt 25,35-36).

Zaradi zvestobe Učitelju
98. Ko naletim na osebo, ki ponoči spi izpostavljena vremenskim nevšečnostim in hladu, lahko začutim, da je to neroda, ki mi komplicira življenje, postopaški prestopnik, ovira na moji poti, nadležno želo za mojo vest, problem, ki ga morajo rešiti politiki in celo smet, ki maže javni prostor. Ali pa se odzovem izhajajoč iz vere in dejavne ljubezni ter v njem prepoznam človeško bitje, ki ima isto dostojanstvo kot jaz sam, stvaritev, ki jo Oče brezkončno ljubi. To pomeni biti kristjani!

Se nadaljuje…

(Izšla v Vatikanu, 9.4.2018)

 

Skrajšana verzija apostolske spodbude papeža Frančiška

 

Izšla papeževa apostolska spodbuda o poklicanosti k svetosti: Veselite in radujte se

 

Msgr. De Donatis o novi apostolski spodbudi