Izberite jezik:
header_duhovno_sredisce.jpgheader_zgodovina.jpgheader_cerkev.jpgheader_domov_2.jpgheader_druzinski_center.jpgheader_forum.jpgheader_gnidovcev_dom.jpgheader_samostan_lazaristov.jpgheader_vrt.jpg

a03 Ali si ti tisti?

1 odgovor [Zadnja objava]
Peter Žakelj
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 2 hours 8 min od tega
Pridružen: 10.01.2011

Poslanci Janeza Krstnika

Janez pa je v ječi slišal o Mesijevih delih in mu je po svojih učencih, ki jih je poslal k njemu, rekel: »Ali si ti tisti, ki mora priti, ali naj čakamo drugega?« Jezus jim je odgovoril in dejal: »Pojdite in sporočite Janezu, kar slišite in vidite: slepi spregledujejo, hromi hodijo, gobavi so očiščeni, gluhi slišijo, mrtvi so obujeni, ubogim se oznanja evangelij; in blagor tistemu, ki se ne spotakne nad menoj.« Ko so ti odšli, je Jezus začel množicam govoriti o Janezu: »Kaj ste šli gledat v puščavo? Trst, ki ga veter maje? Kaj vendar ste šli gledat? Človeka, v mehko oblečenega? Glejte, tisti, ki se v mehko oblačijo, živijo v kraljevskih hišah. Kaj torej ste šli gledat? Preroka? Da, povem vam, več kot preroka. Ta je tisti, o katerem je pisano: Glej, jaz pošiljam svojega glasnika pred tvojim obličjem, ki bo pripravil tvojo pot pred teboj. Resnično, povem vam: Med rojenimi od žená ni bil obujen večji od Janeza Krstnika, vendar je najmanjši v nebeškem kraljestvu večji od njega. Mt 11,2-11


 

Ali si ti tisti?

Iz evangelija lahko razberemo, da je bilo prepoznati pravo pot ali pravega človeka vedno težko. Celo Janez Krstnik, ki je bil prerok, goreč in poln Božjega duha, ni bil gotov ali je Jezus tisti, ki ga on napoveduje ali pride za njim kdo drugi. Torej je za prepoznavanje božjega delovanja v svetu vsekakor potrebna budnost, o kateri smo razmišljali na prvo adventno nedeljo. V evangeliju smo namreč takrat brali, da bosta dva na polju, eden bo sprejet in drugi puščen, dve bosta mleli na kamnu, ena po sprejeta, druga puščena. Navzven ne bo nič kazalo na to, kdo bo sprejet in kdo puščen. Pa vendar bo obstajala med razlika. Bodimo budni, da jo prepoznamo, je prvi poziv adventa. Tudi preteklo nedeljo ob Marijinem odgovoru na angelovo povabilo naj bo Božja mati, smo lahko videli Marijino previdnost, treznost in premišljenost. Ničemur, tudi božjemu povabilu, ne sledi slepo. Zaveda se svojih strahov, pomislekov in išče odgovore.

Kako prepoznati, kaj je božje in kaj ne, kdo je božji poslanec in kdo zavaja ljudi? Spomnimo se na Jezusov konec, ko visi na križu med dvema razbojnikoma. Ljudje so izbirali med Jezusom in Barabo. Izglasovali so oprostitev za Barabo in smrt za Jezusa. Kako je to mogoče? Je to pomota? Napačno presojanje? Na videz se zdi nemogoče. Vendar Jezus sam opozarja tudi Janezove učence: »Blagor tistemu, ki se ne spotakne nad menoj Torej predvideva, da je v njem nekaj spotakljivega, kar lahko zanese opazovalca. Da bi razumeli ozadje, skušajmo primerjati Jezusa in Barabo. V čem sta si podobna?

Jezus naniza odgovor Janezu Krstniku, kaj dela. Poglejmo še enkrat. Takole pravi: slepi spregledujejo, hromi hodijo, gobavi so očiščeni, gluhi slišijo, mrtvi so obujeni, ubogim se oznanja evangelij. Kaj to pomeni za ljudi? Gotovo gre za osvoboditev mnogih. Slepi, hromi, gobavi, gluhi zaživijo na novo, kakor tisti, ki so bili obujeni od mrtvih in kakor ubogi, ki sprejmejo veselo oznanilo.

Kaj pa dela Baraba? Kolikor vemo, je Baraba upornik. Zakaj bi ga ljudje lahko izbrali namesto Jezusa? Če pogledamo Jezusovo delovanje, opazimo, da kljub mnogim neverjetnim čudežem, ti zadevajo nepomembno peščico. Četudi je bilo veliko slepih, hromih, gobavih in gluhih, jih zagotovo ni bilo polovica. Ti so občutili na sebi spremembo, mimo katere vsekakor niso mogli. Ubogih je bilo veliko. Lahko predvidevamo, da več kot polovica. A kaj so dobili od Jezusa ti, kaj pa so lahko pričakovali od Barabe. Jezus je sicer prinesel veselo oznanilo, ki pa je zahtevalo izredno zavzetost, da bi mogli začutiti osvoboditev. Jezus je jasno povedal, da kruha ne bo delil kar tako. Čudeži so le pot do globljega spoznanja. Ljudje pa so ga iskali zaradi kruha. In prav v tem jim je prihajal naproti Baraba. Baraba je obljubljal kruha. Ko bodo Izraelci svobodni od Rimske oblasti, bodo svobodni. Njihovo življenje se bo spremenilo. Nihče ne bo kradel njihovega kruha, ne njihove zemlje, ne drugih dobrin. Sami bodo gospodarji in takrat bo vsega v izobilju. Jezus obljublja notranje obilje, Baraba pa zunanje. Jezus kaže na notranjo svobodo, Baraba pa zunanjo.

Ali je čudno, da so izbrali Barabo? Pravzaprav ne. Ljudje smo tudi danes isti. Če gledamo na politično sceno, velike večine ne zanima nič drugega kot materialna korist. Če nekdo ponuja duhovno svobodo, notranjo rast, je danes prav tako smešen, kot pred dva tisoč leti. Čudak je, ki se ne razume ne na oblast, ne na denar. Ne zna uživati in ne zna poskrbeti zase. Kaj naj s takšnim človekom? Vsekakor je mačo, ki zna biti nesramen, zna igrati klovna in lagati tako, da vsem ugaja, prepričljivejši za množico. Izbira je torej logična. Ljudstvo je izbralo Baraba.

Janez Krstnik ne tava med Barabo in Jezusom, pozna pa zapletenost božje pisave. Bog ne piše tako nazorno, da bi bilo vse jasno. On prepozna v Jezusu preroka, božjega človeka. Ali pa je to Božji sin ali ne, ostaja tudi zanj skrivnost. Njega ne bo premotil Baraba, budnost pa je še vedno na mestu.

Kaj pa mi? Ali nas sploh skrbi izbira med Jezusom in Barabo? Ali nas notranje področje, notranja svoboda sploh gane? Ali nas ne muči ta čudna usmerjenost Boga k peščici? Zakaj ne ozdravlja množice? In zakaj je do množice preveč zahteven? Za nas je odgovor na vprašanje, ali si ti tisti, že jasen. Jezus je tisti Odrešenik, edina Pot, Resnica in Življenje? Vprašanje je bolj: Ali v teh dneh pričakujemo Njega ali se oziramo po Barabi?

 

s. Slavica Lesjak
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 55 min 9 sec od tega
Pridružen: 13.01.2011

»Iz evangelija lahko razberemo, da je bilo prepoznati pravo pot ali pravega človeka vedno težko. Celo Janez Krstnik, ki je bil prerok, goreč in poln Božjega duha, ni bil gotov ali je Jezus tisti, ki ga on napoveduje ali pride za njim kdo drug. Torej je za prepoznavanje božjega delovanja v svetu vsekakor potrebna budnost…

Za nas je odgovor na vprašanje, 'ali si ti tisti', že jasen. Jezus je tisti Odrešenik, edina Pot, Resnica in Življenje? Vprašanje je bolj: Ali v teh dneh pričakujemo Njega ali se oziramo po Barabi?«

Hvala, Peter, za še eno močno adventno pridigo! Me prav spodbuja k razmišljanju, a me čas prehiteva, da bi lahko kaj več zapisala ;). Kakor sebe doživljam, bi lahko rekla, da sem do grla sita takšnih in drugačnih 'Barab' in si ne želim drugega,kot da bi lahko vedno sledila Njemu, ki je res Pot, Resnica in Življenje. Kar zadeva Jezusa, ja res za nas odgovor jasen: on je Odrešenik in v njem so vse prerokbe izpolnjene. Nam je jasno, da ne čakamo nikogar drugega… A tako kot v času Janeza Krstnika, se tudi danes Bog razodeva in prihaja k nam po ljudeh in tu se nam pogosto zatakne, tudi, če smo čuječi, kaj šele, če nismo.

Sploh se mi ni težko vživeti v stisko Janeza Krstnika, ko pošlje iz ječe k Jezusu učence z zelo direktnim vprašanjem. Kolikokrat se tudi sama sprašujem o naših življenjskih situacijah, o našem delovanju, o odnosih, ki jih živimo…: ali je v tem kaj resnično Božjega ali ne? In pogosto moram priznat, da ne vem, ne znam prav presoditi. Jezus nas uči: »Po njih sadovih jih boste spoznali«, a pravi sadovi se pokažejo šele na koncu. Kako med rastjo prav prepoznati pšenico in ljulko? Kako med dvema, ki 'skupaj delata na polju' ali ki 'skupaj meljeta' ali skupaj počivata, prepoznati, kdo sledi Božji volji, kdo pa svojemu napuhu, sebičnosti. lagodju...? Kako pri sebi vedno prav razločevati, ali je to kar počnem, dejanje ljubezni, ali se je zalezlo vame kaj 'barabinskega'? In vendar, če si v dovolj tesnem odnosu, začutiš. Če si v iskrenem osebnem odnosu z Bogom, poznaš Njegov 'vonj' in 'okus' in ga prepoznaš pri tistih, ki so Njegovi in v dejanjih, ki imajo Njegov okus…

In spet ni druge poti, kot čim večja čuječnost in zvestoba Resnici!

Si želim, da bi v teh dneh pred božičem res z vsem srcem pričakovala Njega, ki je Pot, Resnica in Življenje in se v božičnem času ob jaslicah pogosto ustavljala ob Njem, da bi se čim bolj navzela tega okusa in vonja po Božjem, da bi ga lažje prepoznavala na poteh in v odnosih, ki vodijo od jaslic do Kalvarije.