Izberite jezik:
header_duhovno_sredisce.jpgheader_zgodovina.jpgheader_cerkev.jpgheader_domov_2.jpgheader_druzinski_center.jpgheader_forum.jpgheader_gnidovcev_dom.jpgheader_samostan_lazaristov.jpgheader_vrt.jpg

7. Mati nedolžna

Ni odgovorov
urednik
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 2 days 4 hours od tega
Pridružen: 17.03.2010

Nedolžnost največkrat povezujemo z zdržnostjo. Kako lepo je slišati, če se dekle v pripravi na zakon skupaj s fantom odloči, da bo ohranila nedolžnost in si bosta oba prizadevala za zdržnost. A žal bi bilo življenje preveč preprosto, če bi tudi za dobrimi sklepi ne tičale različne skušnjave. Kakšne neki, bo morda kdo vprašal. Napuh je že ena od možnih skušnjav. Odločitev za zdržnost in nedolžnost je lahko odraz željá po navidezni popolnosti, ki pa z ljubeznijo nima nič skupnega.

 

Kako lahka bi bila pot Marije, ko bi ob oznanjenju rekla: Dragi Bog, z veseljem sprejemam tvojo ponudbo, vendar naj se zgodi po mojih predstavah. Potem, ko se poročim, sprejmem tvoje povabilo, prej pa ne. Primerjava seveda šepa. Nikakor ni vabilo k neodgovorni spolnosti pred zakonom, hoče pa reči, da se je Marija morala odpovedati popolnoma vsem predstavam, če je hotela sprejeti Božjo logiko v svoje življenje. Zato je tudi pri nedolžnosti najpomembnejše vprašanje, ali gre za ljubezen ali svoje predstave o varni in lažji poti ter o lažni popolnosti.

 

Eva se je v raju obnašala precej drugače od Marije. Vzela je prepovedan sad in se potem sklicevala na kačo. Tudi dekle se lahko sklicuje na moškega, hkrati pa ga zapeljuje. Prava nedolžnost se rojeva na izredno širokem polju iskrenosti, ki ni nikoli dokončno čisto. Iskrena nedolžnost je sad prave ljubezni in ne lažje izbire, pa če je ta na videz še tako dobra.

 

Marija, mati nedolžna, je bila tej nalogi vsekakor kos. Bila je nedolžna zaradi popolne predanosti Božji volji, ker se je odpovedala vsem zgrešenim predstavam o ženski, ženi in materi. A prava nedolžnost se rojeva na vseh področjih, ali pa se z zgrešenimi odločitvami izniči. Nedolžnost povezujemo tudi s čistostjo oz. širše z brezgrešnostjo. Marija bi se lahko tako kot mnogi v njenem času, ki so se povezovali v krog čistih – Esenov – zdrževala vseh priložnosti, ki bi jo lahko oblatile ali ji vzele dobro ime. A ker zanjo ni cilj, da bi izpadla popolna, brez greha, nedolžna, ampak je nedolžnost le pot za Kristusom, je vedno tvegala. Hotela je izpolniti njegovo voljo. Tako je, kot smo že omenili, sprejela povabilo in rodila 'nezakonskega' otroka. Tudi na svatbi je izpostavila svojo nedolžno otroško dušo v sočutju do svatov. Lahko bi se spraševala, kaj pa če se bodo napili zaradi obilice vina, ki ga želi izprositi od Sina. Ali pa bi se pod križem umaknila, da ne bi slišala pripombe – poglej jo, razbojnikova mati.

 

Prava nedolžnost je resnična, nehlinjena ljubezen, ki je sad herojske drže, sad tveganja, ki se v zvestobi Bogu vedno izplača. Marijina nedolžnost raste iz trdne odločitve, da bo ostala zvesta Bogu do konca, naj jo stane, kolikor hoče. Vsekakor to ni vprašanje lažje poti, ampak vprašanje zvestobe sebi in živemu Bogu.

 

Če je komu danes še do nedolžnosti, se ta pogosto spogleduje z mislijo, kako izpasti čim lepše. Pa naj bo v odnosu med moškim in žensko ali pa v našem zavzemanju za resnične vrednote. Marija nas vabi, da se osvobajamo pogledov in misli – kaj bodo rekli drugi. Vabi nas, da stopimo v tesen odnos z Njim, ki je edini pravi vir moči.

 

Marija, mati nedolžna, posreduj pri svojem Sinu, da nam izprosi moči za pristno držo tvoje nedolžnosti.

 

Mati nedolžna, prosi za nas!