Izberite jezik:
header_duhovno_sredisce.jpgheader_zgodovina.jpgheader_cerkev.jpgheader_domov_2.jpgheader_druzinski_center.jpgheader_forum.jpgheader_gnidovcev_dom.jpgheader_samostan_lazaristov.jpgheader_vrt.jpg

19 Sveta Družina - Jožef potuje z Besedo

2 odgovora [Zadnja objava]
Peter Žakelj
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 1 hour 19 min od tega
Pridružen: 10.01.2011

Beg v Egipt

Ko so odšli, se je Gospodov angel prikazal Jožefu v sanjah in rekel: »Vstani, vzemi dete in njegovo mater in béži v Egipt! Bodi tam, dokler ti ne povem; Herod bo namreč iskal dete, da bi ga umoril.« Vstal je, ponoči vzel dete in njegovo mater ter se umaknil v Egipt. Tam je bil do Herodove smrti, da se je izpolnilo, kar je Gospod rekel po preroku: Iz Egipta sem poklical svojega sina.

Herod da pomoriti otroke

Ko je Herod videl, da so ga modri prevarali, se je zelo razjezil. Poslal je svoje ljudi in dal v Betlehemu in v vsej njegovi okolici pomoriti vse dečke, stare dve leti in manj, po času, kakor ga je skrbno poizvedel od modrih. Takrat se je izpolnilo, kar je bilo povedano po preroku Jeremiju:

Glas se je slišal v Rami,

jok in veliko žalovanje.

Rahela je jokala za svojimi otroki

in se ni hotela potolažiti, ker jih ni.

Vrnitev iz Egipta

Ko je Herod umrl, se je v Egiptu Gospodov angel prikazal Jožefu v sanjah in rekel: »Vstani, vzemi otroka in njegovo mater in pojdi v Izraelovo deželo, kajti pomrli so tisti, ki so otroku stregli po življenju.« Vstal je, vzel otroka in njegovo mater in prišel v Izraelovo deželo. Ko je slišal, da vlada v Judeji Arhelaj namesto svojega očeta Heroda, se je bal iti tja. Bil pa je v sanjah opomnjen in se je umaknil v galilejsko deželo. Ko je prišel tja, se je naselil v mestu, ki se imenuje Nazaret, da se je izpolnilo, kar je bilo rečeno po prerokih, da bo namreč imenovan Nazarečan. Mt 2,13-23

 


 

Jožef potuje z Besedo

V adventu smo razmišljali o budnosti. Tako je bil buden tudi Jožef, ki je sprejel Božjo besedo v svoje življenje. Bila mu je vodilo. Kot smo poslušali na božični dan, je bilo tudi za Jožefa v Besedi življenje. Iz nje in odnosa z njo je živel. Skrbel je zanjo – v podobi svoje rejenca Jezusa, skrbel je za Marijo, in živel je iz besede. Kako?

Videli smo, da je neprestano čuječ. Opazuje znamenja, razmišlja, se sprašuje, in se gotovo o tem tudi pogovarja z Marijo. Ves čas je na poti. Življenje z besedo in v besedi ni nikoli mirovanje je potovanje. Tako se Jožef umakne v Egipt, potem pride iz Egipta, a ostaja v varni razdalji v Galileji, dokler ne sliši opomina, da se naseli v Nazaretu.

Poglejmo tri pomembne Jožefove drže. Lahko bi rekli, da kakor Zahej ves čas stopa dol, v dogajanje. Kljub temu, da na videz beži, beži pred nevarnostjo a ne pred odgovornostjo. Ves čas je znotraj dogajanja. Pustil se je vplesti v življenje z besedo. Ko mu je angel sporočil, naj vzame zaročenko Marijo za ženo in se ne boji odgovornosti za Jezusa, bi lahko rekli, da stopi dol. Sreča besedo, jo vidi in potem nikoli ne neha iz nje živeti.

Življenje iz besede za Jožefa pomeni neprestano premišljevanje, kaj naj stori, da bo prav. Zato zazna, ko je v sanjah opomnjen, sliši angela in se umakne pred Herodom. Znotraj dogajanja premišljuje, kako naprej. Nikoli se ne izklopi, vedno razmišlja. Zanj razmišljanje nikoli ni končano. Vsak dan zahteva nove odločitve.

Neprestano odločanje in delovanje je njegova naslednja drža v življenju iz besede. Ni pasiven statist. Če gledamo Jožefa bežno, od daleč, se nam zdi, da je tih in pasiven. Ko ga pogledamo od blizu, je resnično živ, dejaven in ustvarjalen.

Življenje z besedo je torej potovanje, je razmišljanje, odločanje in delovanje. Kaj pa mi? Kaj pa naše družine? V letošnjih jaslicah vidimo več prilik, ki govorijo o življenju iz besede. Prilike nam tudi prikazujejo, kako smo pred izbiro med resničnim življenjem in življenjem iz varne razdalje.

Tudi praznik Svete Družine nas ob Svetem Jožefu vabi, da vstopimo v tesen odnos z Besedo in se ne prepustimo zavesti skušnjavi, da bi postali vzvišeni opazovalci. V nas se vedno bijeta duhovnik in levit na eni strani z usmiljenim Samarijanom na drugi. Vedno je mogoče iti mimo. Mimo vsakdanjih problemov v družini, mimo vsakdanjih problemov v župniji, službi in družbi. Lahko smo pasivni opazovalci. Prepričani, da se nam nič ne more zgoditi. A prav tisto, kar se dogaja drugim, zadene nazadnje nas. Mi sami, naša duše padajo med razbojnike – kaj je hujšega kot napuh in ignoranca.

Ves čas se v nas bijeta mlajši in starejši sin. Gre za skušnjavo zagrenjenosti in užaljenosti. Starejšemu sinu se ne ljubi iskati in razmišljati o življenju, o svobodi. Mlajši razmišlja in išče, sicer po svoje, zato življenje tudi najde. Naše krščanske drže niso prepričljive, ker živimo v Cerkvi ujeti v zapovedi, brez veselja. Ne tvegamo razmisleka, kaj nas osvobaja. Bojimo se, da bi nas to odneslo na pot mlajšega sina. Potem pa smo zagrenjeni in užaljeni, ker mladina živi po svoje.

Podobna razdalja zaznamuje tudi apostole, ko vidijo, da se Jezus pogovarja s Samarijanko, tujko, lahko žensko. Vzvišenost, prezir in razdalja. Ob tem pomislim na kristjane, ki smo bili žal med najbolj glasnimi v času emigrantske krize. Žena pa je stopala v odnos, iskala življenje in ga tudi našla.

Praznik Svete Družine nas vabi, da ne ostajamo na varni razdalji. Da skupaj z Jožefom resnično vstopamo v življenje z Besedo in iz Besede. Da hočemo živeti polno in stopamo v vsako dogajanje, v katero smo poklicani v družini, skupnosti, župniji, družbi. Jožef je zgled živega dialoga z Besedo, zgled človeka, ki Besedo premišljuje in se po njej tudi odloča.

s. Slavica Lesjak
Stran je dosegljiva
Zadnjič prijavljen: 6 min 17 sec od tega
Pridružen: 13.01.2011

»Praznik Svete Družine nas vabi, da ne ostajamo na varni razdalji. Da skupaj z Jožefom resnično vstopamo v življenje z Besedo in iz Besede… Jožef je zgled živega dialoga z Besedo, zgled človeka, ki Besedo premišljuje in se po njej tudi odloča.«

Prav neverjetno je, kako Jožef živi iz Besede in kako močno že več kot 2000 let pričuje zanjo, ne da bi ob tem sam izrekel eno samo besedo. Samo posluša Besedo, jo premišljuje, sprejema, vstopa v dogajanje ter živi po Besedi in iz Nje.

V življenju iz Besede je Sveta Družina res popolnoma eno; naj tudi nam nakloni delež pri tej enosti v poslušnosti in življenju iz Besede!

Urska Cuk
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 5 hours 28 min od tega
Pridružen: 18.08.2013

Hvala za to razlago. Tudi mene preseneča, da je sveti Jožef tako brez besed vzel Besedo zares. Čeprav mene morda pri tem nagovarja tudi Marija - kot ženska.

Danes sem razmišljala, kako smo si moški in ženske različni.
V enem pogovoru sem namreč prijatelju razodela eno večmesečno stisko ob enem malem nesporazumčku in na koncu po dveh stavkih ugotovila, da sem delala iz prestrašene muhice čustveno nabitega slona. 

Se mi zdi, da se ženske težje izkopljemo iz kakih močnih čustev (sploh, kadar ne tvegam in ne delim), moškim je racionalnost bližja.

Si mislim, da je gotovo tudi Jožef čutil vse možno, ampak ob razlagi ni okleval, ampak naredil tako kot mu je bilo naročeno. Kakor je tudi Marija delila svoj strah in dobila odgovor nanj.

Si želim, da bi zmogla biti budna do vsega, kar doživljam in se dogaja in ob tem razmišljati, svobodno iskati, deliti, se odločati in delati.