Izberite jezik:
header_duhovno_sredisce.jpgheader_zgodovina.jpgheader_cerkev.jpgheader_domov_2.jpgheader_druzinski_center.jpgheader_forum.jpgheader_gnidovcev_dom.jpgheader_samostan_lazaristov.jpgheader_vrt.jpg

19 Gospodovo razglašenje

3 odgovori [Zadnja objava]
Peter Žakelj
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 20 hours 14 min od tega
Pridružen: 10.01.2011

Obisk modrih

Ko je bil Jezus rojen v Betlehemu v Judeji v dneh kralja Heroda, so prišli modri z Vzhoda v Jeruzalem in govorili: »Kje je ta, ki se je rodil kot judovski kralj? Videli smo namreč, da je vzšla njegova zvezda, in smo se mu prišli poklonit.« Ko je kralj Herod to slišal, se je vznemiril in ves Jeruzalem z njim. Sklical je vse vélike duhovnike in pismouke ljudstva ter pri njih poizvedoval, kje je rojen Mesija. Rekli so mu: »V Betlehemu v Judeji, kajti takóle je pisano po preroku:

In ti, Betlehem, dežela Judova,

nikakor nisi najmanjši med Judovimi voditelji;

iz tebe bo namreč prišel vodnik,

ki bo pasel moje ljudstvo Izraela.«

Tedaj je Herod skrivaj poklical modre in od njih natančno poizvedel o času, ko se jim je prikazala zvezda. Nato jih je poslal v Betlehem in rekel: »Pojdite in natančno raziščite glede deteta. Ko ga najdete, mi sporočite, da se mu pojdem tudi jaz poklonit!« Po kraljevih besedah so se modri odpravili na pot; in glej, zvezda, ki so jo videli vziti, je šla pred njimi, dokler ni obstala nad krajem, kjer je bilo dete. Ko so zagledali zvezdo, so se silno razveselili. Stopili so v hišo in zagledali dete z Marijo, njegovo materjo. Padli so predenj in ga počastili. Odprli so svoje zaklade in mu darovali zlata, kadila in mire. In ker so bili v sanjah opomnjeni, naj ne hodijo nazaj k Herodu, so se po drugi poti vrnili v svojo deželo. Mt 2,1-12

 

 


 

Bodi tudi ti eden izmed treh

 

Bili so modri, bil je kralj Herod in bilo je ljudstvo, ki se ni menilo za nič. In kdo si ti oz. kdo želiš biti? Da bi mogli odgovoriti na to vprašanje, poglejmo najprej, kaj je značilno za te ljudi. Modri so videli znamenje. Bili so ves čas budni v pogledu na svet, na dogajanja, na življenje, na odnose. O tem priča njihova drža. Bili so v stiku s seboj, da so prepoznali vzgibe svojih hrepenenj. Opazovali so stvarstvo okrog sebe, sledili so javnemu dogajanju, zato so se odzvali na Herodovo povabilo na dvor. Zvezdo so prepoznali po božjih zapisih v različnih virih. Znali so gledati s srcem, zato so prepoznali Marijo in Jožefa kot prava varuha novega kralja. Budnost, živost v iskanju, preprostost in pogled srca, so lastnosti modrih z vzhoda. Pred novorojenega Odrešenika prinesejo tri simbolične darove: zlata, kadila in mire. Zlato kralju, kadilo duhovniku in miro umrljivemu človeku.

Herod je bil drugačen. Bil je buden, a ne da bi prepoznal znamenja odrešenja, ampak da zavaruje samega sebe. Živ je v prizadevanju, da pomori vse, kar bi lahko ogrozilo njegovo oblast. Ni preprost, ampak pokvarjen in preračunljiv, srca ne pozna. Tu je še ljudstvo, ki mirno spi in se ne meni ne za Odrešenika, ne za Heroda. Pozna žalost neke usode, ker se svet ne vrti tako kot želi.

Poglejmo v jaslice in si zamislimo, kako lahko ljudje – bogatin, farizej in delavci, ki so v njih, vendarle postanejo kralji. V središču dogajanje je bogatin, ki se ne meni za ubogega Lazarja pred vrati. Kako bi ta lahko postal kralj? Ima bogastvo – zlato, ki ga lahko podari novorojenemu v jaslicah. Kako naj to stori? Najprej se mora podati na pot temeljitega premisleka. Ali je to, kar ima resnično njegovo? Ne, podarjeno mu je življenje, sposobnosti, družina itd. iz česar je lahko tudi obogatel. Vse je dar! Priznati si mora svoja hrepenenja po sreči. Priznati si mora, da ga bogastvo sedaj ne osrečuje, da mu ne prinaša življenja. Bog govori o večji sreči – vse kar ima, je dar zanj in je dar tudi za druge. Če hoče biti srečen, se mora naučiti hvaležnosti. Iz hvaležnosti, da mu je vse podarjeno, je povabljen, da podarja. Lahko postane kralj, tisti kralj, ki je prinesel zlato novorojenemu Odrešeniku – da mu da na razpolago vse, kar ima.

Na vaši levi je farizej. Kako naj ta postane kralj? V svojih molitvah se vrti okrog lastne popolnosti. To ga ovira, da bi prišel pred dete in se mu poklonil. Boga je mogoče srečati torej drugače. Naj ne začenja s seboj, naj začne z Bogom. Ti si velik, jaz sem grešen. Povej mi, kaj naj storim, da te srečam. Božji odgovor je preprost: »Po zemlji hodim in srečuješ me v mojih otrocih. V vseh sem, še posebej v najmanjših. Molitev je prava, če te vodi k bližnjemu.« Farizej razume, naj ne gleda Boga tako, da se povzpne čim više, ampak, da se zaveda svoje grešnosti. Potem naj Boga ljubi v bližnjih. Tako postane kralj, ki prinese pred Jezusa kadilo – svojo skromno molitev.

V ozadju mesteca Betlehem je preprosto delavsko ljudstvo, zatopljeno v svoje vsakodnevne skrbi. Tudi tisti sejalec tam in drvar lahko postaneta kralja. Kaj naj storita? Ko delata, lahko premišljujeta, komu pravzaprav služiva? Drvar se zaveda, da je pobegnil v gozd pred ženo in otroki. Tako imam ljubi mir. Ups, to ni Bogu v čast. Sejalec razmišlja, kako mu je krivično, da je žetev vedno odvisna od Boga. Joj, na Boga se vedno jezi. Če tole spremenita v zaupanje, da je Bog dober in sprejmeta iz njegovih rok tudi trdo delo in vsakodnevne napore, potem lahko postaneta kralja. Saj res, ostala je še mira, grenka dišava – to lahko prineseta pred novega Kralja. To je njun napor in delo, v želji, da bi vse delala zanj in za bližnje. Brez bega in krivice.

Vsi smo lahko kralji, budni in pozorni, ljudje premisleka, pogleda srca in ljubezni. Naj nas vodi zvezda božje besede, pred Boga polagajmo svoje bogastvo, svojo molitev in svoje delo. On nas bo blagoslavljal, da bomo lahko spremenjeni stopali v naše domove in skupnosti.

Mihaela Ogrin
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 1 week 5 days od tega
Pridružen: 13.01.2011

Ko sem prebrala evangelij, sem se najprej vprašala, kaj bi jaz lahko darovala Jezusu. Pa me je spet stiskalo, kaj sploh naj dam. Počitek? Zmedo? Nemoč? Hvala za pridigo Peter. Ob njej sem spet videla, kaj evangelij sporoča. Potrebujem podnapise. Pomembno se mi zdi, da so kralji prišli. Niso nekoga poslali, pa bi gotovo lahko. Prišli so z vsem svojim dobrim in slabim in pokleknili predenj. S tem so priznali svojo majhnost pred Njim. Dali so mu tisto, kar so imeli. Dobro in slabo. Saj so za sabo potegnili tudi Herodov strah in noro odločitev o pokolu. Skušam se učiti pred Gospoda prinašati sebe, svoje dobro in slabo, z zaupanjem in hvaležnostjo za vse kar mi vsak dan znova podarja. Vse mi je podarjeno in zato sem poklicana, da podarjam tudi jaz. Kaj? Preprosto vse kar imam. Delo, napore, padce, nepopolnost in hvaležnost. V novem letu želim, da bi sledili božji besedi in pred Boga polagali svoje bogastvo, svojo molitev in svoje delo. On nas bo blagoslavljal, da bomo lahko spremenjeni stopali v naše domove in skupnosti.

Andreja
Slika za %user
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 4 days 21 hours od tega
Pridružen: 10.01.2011

Zelo me nagovarja ta misel v pridigi:

Vsi smo lahko kralji, budni in pozorni, ljudje premisleka, pogleda srca in ljubezni. Naj nas vodi zvezda božje besedepred Boga polagajmo svoje bogastvo, svojo molitev in svoje delo.

In kako sem jaz lahko kralj. Pred Boga prinašam svoj trud, da bi željo po tem, da bi bila pomembna in opažena, obrnila v to, da bi opazila in videla drugega ter da bi svoj trud in delo vlagala za to, da bi bilo drugemu lepše in ne da bi sebe povzdigovala.

Gospod, sprejmi moj skromen dar.


"Polkicani smo, da z dejanji razodevamo božjo dobroto." Sv. Vincencij Pavelski

s. Slavica Lesjak
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 17 hours 3 min od tega
Pridružen: 13.01.2011

Tudi jaz sem zelo hvaležna za to pridigo! Ko sem jo v nedeljo pri sv. maši poslušala v živo, moram priznat, da sem bolj kot na samo vsebino bila pozorna na tvojo sposobnost, Peter, da kljub živ-žavu, vrisku, joku in klepetu otrok in še kakšnega odraslega, ohranjaš tak mir, jasno misel, se niti za trenutek ne zmedeš in nam razlagaš in podarjaš ta razlomljen kruh Božje besede, kot da te vsi poslušamo v popolni zbranosti. Tudi to je gotovo dar, ki ga pa verjetno ne bi bilo, če ne bi bilo prej tega, kar si nam povedal in me v pridigi najbolj nagovarja:

»Budnost, živost v iskanju, preprostost in pogled srca, so lastnosti modrih z vzhoda. Pred novorojenega Odrešenika prinesejo tri simbolične darove: zlata, kadila in mire. Zlato kralju, kadilo duhovniku in miro umrljivemu človeku…

Vsi smo lahko kralji, budni in pozorni, ljudje premisleka, pogleda srca in ljubezni. Naj nas vodi zvezda božje besedepred Boga polagajmo svoje bogastvo, svojo molitev in svoje delo. On nas bo blagoslavljal, da bomo lahko spremenjeni stopali v naše domov in skupnosti.«