Izberite jezik:
header_duhovno_sredisce.jpgheader_zgodovina.jpgheader_cerkev.jpgheader_domov_2.jpgheader_druzinski_center.jpgheader_forum.jpgheader_gnidovcev_dom.jpgheader_samostan_lazaristov.jpgheader_vrt.jpg

16 polnočnica - Bog je z nami - majhen, blizu in konkreten

3 odgovori [Zadnja objava]
Peter Žakelj
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 1 hour 3 sec od tega
Pridružen: 10.01.2011

Jezusovo rojstvo

Tiste dni je izšel ukaz cesarja Avgusta, naj se popiše ves svet. To popisovanje je bilo prvo v času, ko je bil Kvirinij cesarski namestnik v Siriji. In vsi so se hodili popisovat, vsak v svoj rodni kraj. Tudi Jožef je šel iz Galileje, iz mesta Nazareta, v Judejo, v Davidovo mesto, ki se imenuje Betlehem, ker je bil iz Davidove hiše in rodbine, da bi se popisal z Marijo, svojo zaročenko, ki je bila noseča. Ko sta bila tam, so se ji dopolnili dnevi, ko naj bi rodila. In rodila je sina, prvorojenca, ga povila in položila v jasli, ker v prenočišču zanju ni bilo prostora.

Pastirji in angeli

V istem kraju so pastirji prenočevali na prostem in čez noč stražili pri svoji čredi. Gospodov angel je stopil k njim in Gospodova slava jih je obsijala. Zelo so se prestrašili. Angel pa jim je rekel: »Ne bojte se! Glejte, oznanjam vam veliko veselje, ki bo za vse ljudstvo. Danes se vam je v Davidovem mestu rodil Odrešenik, ki je Mesija, Gospod. To vam bo v znamenje: našli boste dete, povito in položeno v jasli.« In nenadoma je bila pri angelu množica nebeške vojske, ki je hvalila Boga in govorila: »Slava Bogu na višavah in na zemlji mir ljudem, ki so mu po volji.« (Lk 2,1-14)

 

 

Bog, je majhen, blizu in konkreten

 

Preden pogledamo v jaslice, tako kot običajno na ta večer, še beseda o tem, zakaj predstavljajo našega Boga kot tistega, ki je majhen, blizu in konkreten. Najbrž ste vsaj nekateri opazili, da od adventa lanskega leta krasijo Grad trije kipi, ki predstavljajo Kristusa, ki pravi o sebi, da je Pot, Resnica in Življenje. Vse tri podobe so krasile tudi lanske jaslice. Ob prvi podobi Jezusa, da je Pot, smo se veliko pogovarjali po raznih skupinah preteklo leto. Letos pa jaslice želijo v celoti predstaviti Resnico.

 

Ko sem razmišljal, kakšno Resnico nam pripoveduje božična zgodba, sem se spomnil papeževih besed, o Bogu, ki je majhen, blizu in konkreten. Mislim, da te besede povzemajo Resnico, ki jo prinaša Bog ne le o sebi, ampak tudi o svetu in o grehu. Resnico, ki nam jo sporoča, z eno samo željo, da bi v njem našli vse tisto, kar globoko v sebi vsak dan znova iščemo.

 

Poglejmo v jaslice. V veliki skalni votlini je Bog, ki MAJHEN. Bog prihaja med nas kot dojenček – krhek in nemočen. Jezus, kot božja beseda, ki je bila prisotna ob samem stvarjenju, sestopa iz svoje stvariteljske moči v človeško majhnost in nemoč. Bog postane majhen, da da ceno vsakemu od nas. Rodi se na robu mesta, proč od pomembnih ljudi. Majhen med majhnimi, obdan s preprosto naravo, pastirji in živino. Pot nas vabi k njemu, prosta pot pa vodi tudi proč. Tako majhen je, da pusti, da ga sprejmemo ali zavrnemo. Ob ambonu, tule spodaj, sta Adam in Eva, ki sta si zaželela mogočnosti, zato sta zapustila Boga. Pomembnost, biti kakor Bog brez Boga, je večna človekova skušnjava. A veselje za vsakega od nas je v tem, da se uspemo, kakor božji Sin, prepustiti Očetovemu načrtu. Da zmoremo zaupati, da Bog vedno poskrbi, če le sledimo njegovi volji.

 

Na vaši levi je druga podoba Boga, ki hoče biti BLIZU. To je podoba, ki nam jo Jezus razodeva s svojim rojstvom in s svojim oznanjevanjem. Jaslice na tej strani uprizarjajo priliko o izgubljenem sinu, ki se vrne v Očetovo hišo. Bog hoče biti blizu vsakemu. Bog je tisti, ki nam je blizu, ko smo v grehu in zmotah, zablodah in iskanjih. On hoče biti blizu. Božična noč nam govori o tej bližini, ki se potem uresničuje skozi vse evangeljske prilike, a jih tako pogosto pozabljamo. Pod jaslicami je pastir, ki se ne meni za nič, ob njem pa se prašiči valjajo po blatu. To so tisti prašiči, od katerih se je izgubljeni sin končno vrnil domov. Uspelo mu je, ker je vedel, da ga doma čaka dobri Oče. Ta oče tudi nas pričakuje, ta Bog stopa med nas in se ne zgraža nad našimi slabostmi in grehi, ne sprašuje, le sočutno odpušča. Ne pozabimo tega, ko bomo mogoče doživljali zavračanje in prezir. To prikazuje tempelj v tem delu jaslic. Tako tempelj, kot farizejska shodnica ali Cerkev se pogosto oddaljita od svojega temeljnega poslanstva – prinašati Boga človeku in namesto sočutja prinašata ubogemu človeku krivdo in obsodbo. Napuh in neusmiljenost sta uprizorjena na tempeljskem pragu. Naj nas vse to ne odvrača od Boga. On ostaja blizu!

 

In še tretji del, ki govori o Bogu, ki je konkreten! Kdaj je Bog najbolj konkreten? Mogoče ga v jaslicah ne doživljamo tako resničnega v njegovi odpovedi, v njegovi majhnosti, a jasli in križ sta pravzaprav le dve podobi iste neverjetne božje ljubezni do človeka. Tako zelo nas ljubi, da je za nas pripravljen leči v trde, hladne jasli in iti na križ. Na vrhu desne vzpetine jaslic vidimo Kalvarijo. V daljavi je pastir, ki zre božjo ljubezen. Izpod križa teče reka življenja, novega življenja, ki sta ga zapravila Adam in Eva. Ob tej reki življenja, je Janez Krstnik, ki oznanja in v reki tudi krščuje. Vemo, da mesto, ki ga vidimo v daljavi, ni sprejelo 'kosmate' in trde besede Janeza Krstnika. A kakor ni sprejelo besede predhodnika, ker je bila preveč konkretna in trda, prav tako ni sprejela Jezusa. Križali so ga izven obzidja. To ni zgodba, ki bi bila daleč od božične resničnosti. V teh dneh bomo namreč brali o pokolu nedolžnih betlehemskih otrok. Konkretna beseda in pristna ljubezen nikoli nista bili resnično ljubljeni. A prav po tem vsi hrepenimo.

 

Dragi bratje in sestre, ob jaslicah in skrivnosti, ki jih razodevajo, vam želim božjega miru, veselja in blagoslova. Želim vam, da bi čutili božjo bližino. Da bi ob Malem kralju ponovno doživeli, da je Bog med nami:

–        majhen, da bi čutili, da smo zanj dragoceni in ljubljeni,

–        blizu, da bi čutili trdno oporo v padcih in grehu, upanje v obupu in luč v iskanjih,

–        konkreten, da bi verjeli, da je z nami v resnični ljubezni, konkretno z nami nocoj pri tej sveti daritvi, kakor razlomljen kruh, v božji besedi, v bratu in sestri.

Naj bo ta noč razlog za novo upanje, za veselje, za ljubezen!

s. Slavica Lesjak
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 1 hour 37 min od tega
Pridružen: 13.01.2011

Hvala, Peter, za voščilo in to lepo pridigo, ki povzema vsebino jaslic! Upam, da si jih bom lahko kmalu ogledala.

 

S kolikšnim veseljem in upanjem napolnjuje božične praznike in vse naše dneve vera v Boga, ki prihaja med nas:

majhen, da bi čutili, da smo zanj dragoceni in ljubljeni,

– blizu, da bi čutili trdno oporo v padcih in grehu, upanje v obupu in luč v iskanjih,

– konkreten, da bi verjeli, da je z nami v resnični ljubezni, konkretno…, kakor razlomljen kruh, v božji besedi, v bratu in sestri.

 

 

Od razprostiranja ročic v jaslih do razprostrtih rok na križu Novorojeni razodeva eno samo željo Boga, da bi nas pritegnil v objem in nas navdal z ljubeznijo. Naj božična skrivnost odpira naša srca za radost ljubezni – v konkretnosti, majhnosti in bližini!

 

Vsem vesel in blagoslovljen božič!

GorazdLapanja
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 1 week 5 days od tega
Pridružen: 07.12.2016

Veliko se v zadnjih tednih ukvarjal s temi tremi besedami MAJHEN, BLIZU in KONKRETEN. Vsakič, ko jih slišim si odprem nova obzorja kako bi bil na teh treh področjih še boljši. Se mi zdi, da še najbolj obvladam področje MAJHEN. Včasih imam občutek, da se meni na področju BLIZU dogaja krivica, saj imam občutek, da so bolj pomembni ljudje, ki so stran od doma, kot mi, ki smo vsak dan na razpolago doma. To me je takoj spomnilo na zgodbo o izgubljenem sinu. Na področju KONKRETEN rabimo veliko moči, da lahko nastopamo konkretno. Predvsem mene spodnese takrat, ko sem utrujen in nimam moči postavljati mej pri otrocih in tudi ostalih, takrat se ne čutim, da sem konkreten.
Besede MAJHEN, BLIZU IN KONKRETEN se dobro obnesejo pri vodenju planinskega izleta. Takrat smo vedno majhni saj se prilagodimo šibkejšemu, pri premagovanju višinskih razlik smo z vso pomočjo vedno blizu drug drugemu in tudi načela in pravila so konkretna, da se tura varno in uspešno izpelje. Lahko si zamislimo, da je naše življenje tudi planinska tura, ki ima težke vzpone in spuste z različnimi ovirami, ki pa jih lahko premagamo če smo MAJHNI, BLIZU in KONKRETNI. Da ne stopicamo na mestu, se moramo otresti lenobe, ki nam ne zagotavlja živeti po tem načelu. S tem premagujemo različne ovire na poti do našega cilja oz. vrha gore.

 Gorazd Lapanja 

 

Vesna
Odjavljen
Zadnjič prijavljen: 3 days 15 hours od tega
Pridružen: 10.01.2012

 Tudi mene od DV sem spremlja misel, da je Bog majhen, blizu in je konkreten. Se mi zdijo tri lastnosti po katerih moram hrepeneti in jih ureničevati v svojem življenju, če želim biti resnično srečna.

Ker sem lahko v teh prazničnih dneh več z otroki in ker so trije, me je prešinila misel, kako domiselen je Bog, ko mi je dal tak naraščaj, ob katerem se lahko vsak dan konkretno učim biti majhna, blizu in konkretna.

Sin me večkrat izziva, da se moram učiti majhnosti in sprejemanja, ko mu stvari ne grejo tako, kot bi sama želela. Ob starejši hčerki se moram še posebej uriti, kako ji biti blizu v njenih čutenjih, da ne zbeži v svoj svet. In ob najmlajši se večkrat nasmejim, ker je v svojih željah in zahtevah tako konkretna in vedno znova najde pot, da je opažena.

Prepričana sem, da nam Bog vedno pošilja na pot ljudi, ob katerih se lahko učimo bolj ljubiti. Ob sinu se mora moja idejo o popolnosti lomiti in stopati v ospredje majhnost, da lahko sprejemam božji načrt. Ob starejši hčerki mi je težko zdržati blizu, ker ob njej močno doživljam vse rane iz otroštva. In najmlajša me uči, da moram biti konkretna in vztrajna, če želim slediti svojim hrepenenjem in jih ureničevati.

Bogu hvala, da tako konkretno skrbi, da lahko rastemo v ljubezni!